Idén hetven éves az ikonikus Jaguar C-Type, amely már bemutatása évében, 1951-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, ám legendává 1952-től vált, amikor a világ első, tárcsafékkel szerelt versenyautóként aratott nagydíj-győzelmeket Európa-szerte.
Pályafutását 1953-ban egy újabb Le Mans-i győzelemmel koronázta meg. Most ennek az utolsó szériás, tárcsafékes autónak készítik el a replikáját, pontosabban a késői klónját, hiszen az eredeti tervek alapján készülő újdonság minden porcikájában azonos lesz az eredetivel.
A kor legáramvonalasabb versenyautójából ötvenhárom darabot gyártottak, ebből negyvenhárom került ügyfelekhez – ez utóbbiak azonban kivétel nélkül dobfékes, dupla porlasztós, 200 lóerős kivitelek voltak, azaz az 1951-es gyári versenyautó specifikációi szerint születtek.
Ezzel szemben az a nyolc C-Type Continuation modell, amelyet majd 2022-ben vehetnek át tulajdonosaik, már az 1953-as gyári versenyautó paramétereit követi: ennek 3,4 literes, soros hathengeres motorját tripla Weber karburátor táplálta, a 220 lóerős motorteljesítményt tárcsafékek tartották kordában.
A Continuation program keretében korábban olyan kultikus sport- és versenyautókat keltett életre a gyár, mint a Lightweight E-Type, az XKSS vagy a D-Type.
A gyártást az eredeti terveken alapuló, illetve egy C-Type beszkenneléséből szerzett CAD adatok segítik, a mostani projekt újdonságaként pedig ezekhez az adatokhoz a megrendelők is hozzáférnek egy olyan, speciális konfigurátoron keresztül. Ebben részletesen megjeleníthetik leendő autójukat: nem csak a rendelhető tizenkét karosszéria- és nyolc beltéri szín között válogathatnak, de a különböző motorsport-tartozékokat is megnézhetik, a rajtszámtáblától kezdve a volánon és a gépházfedélen elhelyezett emblémákig.
Mivel a C-Type Continuation hivatalosan részt vehet az FIA veterán ralijain és pályaversenyein, az ügyfelek bukókeretet, illetve többpontos biztonsági övet is kérhetnek autójukba.