A Google Patents szolgáltatás segítségével elemezte ki az autóipari vállalatok évtizedes innovációs aktivitását egy brit autópiaci szolgáltató, a Bristolstreet. Az adatbázisban 105 ország szabadalmi hivatalaihoz benyújtott kérelmek szerepeltek, ezek között igyekeztek címszavas keresésekkel arra választ találni, hogy mely autógyártók fejlesztik a legaktívabban a technológiákat.
A 2011 és 2020 közötti időszakra vonatkozó statisztikák az utolsó két évben brutális zuhanást mutatnak. Ez nem lehet más, mint adatbázishiba, hiszen a távközlés és az IT mögött az autóipar jelenleg a harmadik legaktívabb innovációs szektor.
Maradjunk tehát abban, hogy az autógyártók mind rendkívüli ütemben, exponenciálisan növelték innovációs aktivitásukat, másrészt érdekes látni, hogy az utóbbi két évtizedben hogyan rendeződtek át az erőviszonyok.
Vannak persze állandóságok: egyrészt a legerősebb öt szereplő közül négy akkor is, most is ázsiai autógyártó volt, másrészt a Toyota akkor is, most is nagyságrendekkel több szabadalmat jegyeztet be világszerte, mint bármely versenytársa: többet, mint a mindenkori második és harmadik helyen álló piaci szereplő együttvéve. Az elektromobilitás terén szintén a Toyota a falkavezér, az autonóm mobilitási technológiákban azonban a Ford jár az élen.