Magyarországon már egy ideje nem kapható, de ahol még forgalmazzák, ott is egyre kisebb az érdeklődés a Toyota Prius iránt. Érthető: az autó, ami nélkül ma nem léteznének modern hibridek (vagy legalábbis nem ilyen mennyiségben, és nem így), mostanra okafogyottá vált. A hibrid technológia mostanra a mindennapok részévé vált, értelmetlen mindenkinek azt hirdetni, hogy a mi autónk különleges.

Villanyautóként térhet vissza az ős-hibrid 1

A Prius név ismertsége és jelentősége mégis olyan erős, hogy dőreség volna csak úgy eldobni. Japán autós lapok szerint nem is erre készül a Toyota, hanem egy nagy csavarra: villanyautóként folytatná a Prius pályafutását.

Az ötlet kissé sántít, mert a Prius forradalmi volt, villanyautóként pedig ma már nehéz újat mutatni – hacsak nem szilárdtest-akkumulátorral szerelik, vagy nem üzemanyagcellás hajtásláncot kap, amely a fedélzeten tárolt hidrogén és a légköri oxigén kölcsönhatásra léptetéséből állítja elő a villanymotor hajtásához szükséges elektromos energiát.

Villanyautóként térhet vissza az ős-hibrid 19

Ilyen autója már van ugyan a Toyotának, de a luxusautó-padlólemezre épülő Mirai nagy és drága, a Prius FCEV pedig kompakt és megfizethető lehetne (mármint ha eladható termékben gondolkodik a Toyota), akár kisebb a jelenleginél.

A Prius jelenség elválaszthatatlan a furcsa dizájntól, de ilyen bőven akad a Toyota tanulmányautói között: ott van például az LQ villanyautó 2019-ből.