A tavalyi negyedik negyedévben közel minden hatodik, az Európai Unióban forgalomba helyezett új autó kizárólag elektromos árammal tölthető modell volt a beszerzésükre bevezetett állami támogatásoknak köszönhetően.
A hibrid-elektromos autók 15,1 százalékával és az egyéb alternatív hajtással rendelkező autók 2,4 százalékával együtt az alternatív hajtású autók az összes az Európai Unióban forgalomba helyezett autók 34 százalékát adták a negyedik negyedévben.
A negyedik negyedévben Ciprus kivételével minden uniós tagállamban nőtt az alternatív hajtású autók forgalomba helyezése. A nagyobb piacok közül Németországban 236,6 százalékkal, Franciaországban 156,7 százalékkal, Olaszországban pedig 108,9 százalékkal.
Az Európai Unióban csökkent a belső égésű motoros autók részaránya tavaly: a forgalomba helyezett autók 28 százaléka volt dízel, 47,5 százaléka benzines, a 2019-es 31,6 és 57,8 százalékos arány után.