Autonóm autó tanulmányrajzaként jelent meg 2019 tavaszán a Volkswagen ID.Roomzz – egyidejűleg az Audi AI:me-vel –, ami az ID.6 alapját adja. Eddig nem láthattuk a Volkswagen új elektromos crossoverét, a kínai Ipari és Információtechnológiai Minisztérium oldalán viszont idő előtt kiszivárogtak róla az első fotók – adta hírül az Automotive News.
Az ID.6 30 centiméterrel hosszabb az ID.4-nél és 60-nal a kizárólag Európában forgalmazott ID.3-nál. A kormányzati portálon közzétett adatok szerint 82 kWh-s lítium-ion akkumulátorral szerelik, emellé kétféle hajtásláncot kínálnak: az egyik esetben egy 75 kW-os, 100 lóerős teljesítményű elektromos motorról van szó, míg a csúcsmodellbe két motort építenek, melyek együttesen 150 kW-os, 201 lóerős teljesítményre képesek.
A dokumentumokból az is kiderül, hogy hátsó-, illetve összekerékhajtással, egysebességes váltóval dobják piacra.
A német gyártó a kínai SAIC-kal közös, sanghaji üzemében kezdi meg az ID.6 gyártását, melynek gyártósoráról évente akár 300 ezer példány is legördülhet, annak is köszönhetően, hogy moduláris elektromos padlólemezre, ami jelentős előrelépést jelentett abban, hogy a Volkswagen növelje kapacitását.
Nem ez az első alkalom, hogy kínai gyártóval működik együtt a Volkswagen, már két kisebb villanyautót is gyárt az ázsiai országban: az ID.4-et szintén a SAIC-kal közösen építi, míg az ID.4 Crozzt a FAW fosani üzemében szerelik össze.
Eredetileg az ázsiai piacra szánta az ID.6-os a Volkswagen, ám annak vezérigazgatója, Herbert Deiss később elhintette, hogy más piacokon is megjelenik majd, ennek időpontját azonban nem nevezte meg. A márka értékesítési- és marketingigazgatója, Jürgen Stackmann ugyanakkor elhintette, az ID.Roomzz koncepció sokkal közelebb áll az amerikai piaci igényeihez, mint a kompakt autókat kedvelő európai vásárlókéihoz.
Hivatalosan viszont még nem foglalt állást ebben a Volkswagen, árulkodó jel lehet ugyanakkor, hogy nemrégiben 800 millió dolláros beruházás keretében új összeszerelő üzemet alakított ki tennesee-i központjában, ahol szintén gyártanak villanyautókat.
2021-es terveit még tavaly novemberben bemutatta a wolfsburgi márka, ezek alapján az ID-modellcsalád újabb három típusának gyártása kezdődhet meg idén, Kínában pedig összesen nyolc ID-modellt tervez bevezetni 2023-ig.