A buszlimuzinok piaca nem harapott rá a hibrid technológiára – talán azért, mert egyre kevesebben vesznek buszlimuzint. A Ford azonban nem zavartatja magát, és rögtön kettőnek (az S-Maxnak és a Galaxynak) is elkészítette a benzin-elektromos kivitelét.
Mindkettőben ugyanaz a 2,5 literes, Atkinson ciklusú benzinmotor dolgozik, amelynek a fogyasztását átlagosan 6,4 l/100 km-re viszi le a hozzá kapcsolt villanymotor, amely egy apró, 1,1 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorról táplálkozik.
Ez utóbbi 60 celláját a vízhűtésnek köszönhetően kompaktra csomagolhatták, így az akku elfér a csomagtartó padlója alatt, a raktér kapacitása nem csorbul: három üléssorral 285 (Galaxy: 300) liter, kétszemélyes elrendezésben akár 2200 (Galaxy: 2339) liter áll a csomagok rendelkezésére. A kipufogót az akkucsomag két oldalán vezették el, így az autó dupla végcsövön keresztül fújja ki gázait.
Vontatni is lehet az S-Max Hybriddel, ülésszámtól függően 1560 vagy 1750 kilogrammos utánfutót bír el. A Galaxy vontatási képességeiről nem tájékoztat a Ford.
A regeneratív fékrendszer a felszabaduló mozgási energia akár 90%-át vissza tudja nyerni. Az erre szolgáló villanymotor aktív üzemben önállóan is képes hajtani az első kerekeket.
Az S-Max 9,8, a Galaxy 10,0 mp alatt gyorsul 100 km/órára, de a végsebességeket nem adja meg a gyártó. Az erőátvitel elvileg fokozatmentes, de az európai felhasználók kedvéért szimulált fokozatokkal működik.