Erősebb motor, gazdagabb felszereltség, kisebb tömeg: a Lotusnál így néz ki egy limitált széria. Most ötöt is bemutattak ebből a műfajból: ezek az Elise és az Exige búcsúkiadásai. Az előbbiből kettő, az utóbbiból három variáns készül, mind erősen korlátozott példányszámban.
Ami összeköti őket, hogy egyedi fényezéssel, újrarajzolt matricákkal, friss kerékdizájnnal és Final Edition emblémázással kerülnek piacra.
Az öt modell az Elise Sport 240 és az Elise Cup 250, illetve az Exige Sport 390, Exige Sport 420 és Exige Cup 430.
Később alighanem az Evorából is készül búcsúszéria, hiszen ahogy korábban megírtuk, ennek a típusnak is az idei az utolsó éve.
Lotus Elise Final Edition szériák
A gyártás végére már nem változtattak az 1,8 literes, soros négyhengeres, kompresszoros középmotoron, azonban az Elise Sport 240 esetében áthangolták: 36 lóerővel erősebb: 243 lóerős lett.
Beszereltek viszont egy vadonatúj digitális műszerfalat, kétféle megjelenítéssel: az ügyfél választhat a tradicionális kerek műszerek és a digitális versenykijelző között. Szintén új az alul egyenesre vágott kormánykerék.
Az Elise Sport 240 és az Elise Cup 250 egyaránt új, exkluzív színekben kerül forgalomba.
A lényeget a végére hagytuk: különböző széria vagy opciós módosításokkal (karbonszálas panelek, Li-ion akku, polikarbonát hátsó szélvédő, könnyebb keréktárcsák) 922-ről 898 kilóra (-34 kg) csökkentették az Elise Sport 220 tömegét. Az autó 4,1 mp alatt gyorsul 0-96 km/órára.
Az Elise Cup 250 is fogyott, mégpedig 931 kilóra, de itt fontosabb egy másik tömegérték: a módosított aerodinamikai csomag 160 km/óránál 66, a 248 km/órás végsebességnél pedig 155 kilogrammal szorítja az aszfaltra az autót. Emellett egyedi Bilstein lengéscsillapítók és állítható kanyarstabilizátorok is kerültek az autóba.
Lotus Exige Final Edition szériák
Az Exige Sport 390, Exige Sport 420 és Exige Cup 430 modellekből álló sorozat ugyanazokat a hardver-újdonságokat (plakettek, digitális műszeregység, új kormánykerék) kapja, mint az Elise.
A motor mindháromnál a jól ismert, kompresszoros 3.5 V6-os, és ha már eddig nem volt, az utolsó évre nem szereltek szervót a kormányra. Az új, múltidéző színvilágokon kívül a Lotus Exige Sport 390 Final Edition a jelenlegi Exige Sport 350 helyébe lép, 48 extra lóerővel 403 lóerőre húzva fel a motort. Ehhez 1138 kg társul, álló helyzetből 3,7 mp elegendő a 96 km/óra eléréséhez; a végsebesség 277 km/óra.
A 426 lóerős Exige Sport 420 Final Edition a Sport 410 helyébe lép; a 10 extra lóerővel 3,3 másodperces gyorsulásra (0-96 km/óra) és 289 km/óra végsebességre képes. A saját tömeg 1110 kg, 28-cal kevesebb, mint az Exige Sport 390-é. A futómű állítható Eibach kanyarstabilizátorokat és Nitron lengéscsillapítókat kapott, a fékeket az AP Racing gyártja.
Míg az Exige Sport 390 aerodinamikai elemei hátul 70, elöl 45 kilóval szorítják az aszfaltra a kocsit csúcssebességnél, a Lotus Exige Cup 430 Final Edition már 160 km/óránál képes ugyanerre, míg 280 km/óra végsebességnél már 171 kiló nyomja lefelé az autót! A 436 lóerő alig több mint az Exige Sport 420 teljesítménye, a két modell tömege megegyezik, de a rövidebb áttételezés miatt 3,2 másodperc elegendő a 96 km/óra eléréséhez. Nagy sebességnél az egyedi hangolású kipörgésgátló és a legjobb beszállítóktól vásárolt futómű- és fékalkatrészek okoznak örömöt a pilótának.