2018-ban nagy feltűnést keltett a Volkswagen, amikor elvitte elektromos versenyautóját, az I.D. R-t Amerikába, hogy megdöntsék a világ egyik leghíresebb hegyi felfutóján, a Pikes Peaken a rekordidőt. Romain Dumas nem kevesebb, mint 16 másodpercet adott Sébastien Loeb addig fenn álló csúcsának, pedig már az is űridőnek számított.
A viadalt idén 99. alkalommal is megrendezik. Az elmúlt két évben nemigen volt olyan pilóta vagy autó, aki veszélyt jelentett volna a VW és a francia versenyző 7 perc 57,148 másodperces rekordjára, ám idén egy valakinek komoly esélye lehet erre. Kiadták ugyanis az idei futam nevezési listáját, melynek meglepőbb tagja egyértelműen JR Hildebrand IndyCar-pilóta.
Önmagában az nem szenzáció, hogy egy pályaversenyzéshez szokott versenyző más terepen is kipróbálja magát, hiszen manapság a kategóriák között elég nagy az átjárás – gondoljunk csak Fernando Alonso Dakar-kalandjára –, ám az indianapolisi 500 mérföldes futam rendszeres résztvevője szokásos munkaeszközével menne fel a hegyre, azaz egy Dallara DW12/IR18-cal.
Akinek pedig nem mond sokat a Pikes Peak, annak szinte kötelező megnéznie az autósport egyik leghíresebb rövidfilmjét, főszerepben az 1988-as győztes Ari Vatanennel és a Peugeot 405 T16-tal. Az utat az évek során szinte teljes egészében leaszfaltozták, de a 156 kanyar, a 2862 méteres szintkülönbség és mély szakadékok közelsége továbbra is komoly adrenalinforrást jelent a pilótáknak.