Logisztikai értelmében teljesen zölddé válna 2050-re a Michelin, ennek első lépéseként a szállítmányozásban visszatérnének az egyik legősibb módszerhez: a későbbiekben két, a Neoline hajótársaság által kifejlesztett vitorláshajtású teherhajó ingázik majd Franciaország és a kanadai Hailfax, valamint az egyesült államokbeli Baltimore között a gumiabroncsok egy részével – adta hírül a gCaptain.

„Új együttműködésünk segíti majd az innovációt a karbonsemleges szállításban. Ez az első lépés a Michelin stratégiájában, hogy végül teljesen eljuthasson a széndioxid-mentes szállításig” – kommentálta a hírt Pierre-Martin Huet, a Michelin-csoport szállítmányozásért felelős igazgatója.

A tervek szerint 2023-ra valósulhat meg a projekt, de a francia gumigyártónak komoly tervei vannak a szállítmányozás ilyen módjával: 2030-ig 15%-kal csökkentené a karbonkibocsátását. A két vitorláshajó egyenként 136 méter hosszú, 500 autó és 280 konténer fér el rajta.

„Vitorlás teherhajóinkkal olyan szállítási módot fejlesztünk, ami nemcsak környezetbarátabb, de alkalmazkodik is a szállítmányozók gazdasági és logisztikai helyzetéhez, emellett a fosszilis üzemanyagoktól sem függ” – mondta Jean Zanuttini, a Neoline elnöke. Hozzátette: partnereikkel különféle módszereken dolgoznak annak érdekében, hogy mielőbb megkezdjék a hajók építését.