2039-ra teljesen szénsemleges működést fog elérni a Jaguar Land Rover. Ennek csak egy része – de kétségtelenül a leglátványosabb része – a tisztán elektromos járműflotta. Ezen a téren a Jaguar lép először; 2025-re minden típusát átállítja elektromos hajtásra vagy vadonatúj, eleve csak villanymotorral hajtott modellel váltja fel. A Land Rover 2024-ben kezdi meg ugyanezt az átalakulást, és 2026-ra hat villanyautót – köztük egy vadonatúj típust – vesz fel palettájára. Ugyanakkor, ha jól értelmezzük a híreket, a terepjáró-specialista egyelőre nem szakít teljesen a belső égésű technológiával.
A cégcsoport közleménye szerint ügyelnek arra, hogy karakterében elválasszák egymástól a két márka típusait, és ennek során mindkét márka újrapozicionálja magát a piacon.
A fejlesztések kapcsán a Land Rover kettő, a Jaguar egy vadonatúj platformot kap; a két márka között nem lesz átjárás. Az ugyanakkor nem világos, hogy a hajtáslánckomponensek terén mennyi lesz az egyezés a két márka között.
2030-ra a Jaguar eladásainak 100 százaléka, a Land Rover forgalmának 60 százaléka lesz tisztán elektromos, jósolja a cég. 2026-ra száműzik a dízelmotort a Land Rover kínálatából, ezzel párhuzamosan pedig elképzelhető egy hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánc bevezetése: a vállalat első FCEV prototípusa már 2022-ben megkezdheti közúti tesztjeit.