Kétféle akkumulátorkapacitással, első- és összkerékhajtással érkezik az év végén a Hyundai Ioniq 5, a koreai márka első, kifejezetten elektromos üzemre fejlesztett típusa. A 4,6 méteres autó ránézésre pont úgy néz ki, mint egy VW Golf I-es Hyundai Pony a hetvenes évekből, de mivel annál 20 százalékkal nagyobb, a valóságban hatalmas, emelt hasú, iszonyatos (pontosan 3 méteres!) tengelytávú valamiről van szó.
Dicséret illeti a Hyundai tervezőit, hogy ismerős, barátságos forma mögé rejtették a szokatlanul nagy tengelytávot – és dicséret a mérnökeit, hogy megalkották ezt a bizonyos tengelytávot, amely a teljesen sík padlóval együtt nemcsak nagyon tágassá, de remekül átrendezhetővé is teszi a belső teret.
Ebben kulcsszerephez jut a tologatható padlókonzol, amelyet pohártartók, hatalmas tárolópolc és egyéb hasznos funkciók kaptak helyet. Ha hátratoljuk, elöl szabadon közlekedhetünk jobbra-balra – a vezető akár jobb oldalon is kiszállhat, ha ahhoz van kedve. Hátul tánctermet idéző a lábtér, az első ülések pedig fekvőfotellé dönthetők – ilyenkor vádlitámasz bújik elő alóluk, hogy valóban kényelmesen pihenhessünk, amíg például feltölt az akkumulátor.
Nem mintha nagyon sokáig kellene várni: a 72,6 kWh vagy 58 kWh kapacitású akkumulátor akár 800 V-tal, 350 kW teljesítménnyel tölthető, így 18 perc alatt 80%-ra juttatható a lemerült akku. Az Ioniq háromféle teljesítményszinten kapható: a hátsókerék-hajtású kivitel egyetlen villanymotorja 125 kW (170 LE) a kisebb, 160 kW (218 LE) a nagyobb akkumulátorral, míg az összkerekes verzió két villanymotorja együtt 225 kW-ot (306 LE) és 605 Nm nyomatékot ad le. Ez utóbbi kicsi és nagy akkumulátorral egyaránt elérhető; előbbivel 6,1, utóbbival 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az autó. Gyorsulására éppen a hátsókerék-hajtású Ioniq 5-ös sem panaszkodhat: motorteljesítménytől függően 7,4 vagy 8,5 másodpercig tart elérni a 100 km/órát.
Az utasoknak sok hely jut, és a csomagok sem panaszkodhatnak: az ülések helyzetétől függően 531 / 1591 literes a hátsó üreg; ehhez jön még hozzá az orrban egy csomagtartó, amely összkerékhajtással 24, anélkül 57 literes. Az Ioniq 5 nemcsak cipelni, de vontatni is tud, akár 1,6 tonnát.
Az autó kapott kettő 3,6 kW-os, 220 V-os konnektort: egyet a hátsó ülések alatt, egy másikat pedig a töltőkábel csatlakozó nyílása mellett – utóbbi lekapcsolt autóval is használható.
A vezető előtt egy 12 colos, konfigurálható digitális műszeregység, középen egy ugyanekkora multimédiás kijelző található; utóbbi alatt külön klímavezérlő kapcsolók jelzik, hogy a Hyundai odafigyel az ügyfelek visszajelzéseire. A harmadik kijelző egy kiterjesztett valóságot alkalmazó head-up kijelző, amin nemcsak a szokásos információk jeleníthetők meg, hanem például az autó környezetét megjelenítő panoráma kamerarendszer képe is.
Az Ioniq 5 egyelőre előrendelhető, első körben egy 3000 darabos bevezető szériára jelentkezhetünk; ennek első példányait már idén nyáron átadják a tulajdonosoknak.
Videón is megnéznéd az Ioniq 5-öst? Kattints ide!