1982 óta 10,5 millió középkategóriás modellt értékesített a Mercedes; ebből az első tíz évben a 190-es szolgálta ki a piacot, majd 1993-ban jött a W202, az első C-osztály, amit további három – illetve most már négy – követett.
A mostani az első olyan C-osztály, amelyben nem választhatunk, hogy a hűtőmaszkon vagy az orr tetején legyen-e a háromágú csillag: az embléma mindenképpen a rácson lesz, épp csak a kidolgozása és a környezete változik felszereltségi szinttől függően. Szintén nem kérhető kézi sebességváltó: mostantól minden motorhoz kilencfokozatú automata sebességváltó társul. Benzinmotorból három, dízelből kettő áll rendelkezésre a bevezetéskor.
A táblázatban a szedán modellek adatai láthatók; a kombi menetdinamikája minimális eltérést mutat.
C180 | C200 (4Matic) |
C300 (4Matic) |
C220 d | C300 d | |
Löket- térfogat (cm) |
1496 | 1496 | 1999 | 1992 | 1992 |
Teljesítmény (LE) |
170 | 204 | 258 | 200 | 265 |
Forgató- nyomaték (Nm) |
250 | 300 | 400 | 440 | 550 |
0-100 km/óra gyorsulás (mp) |
8,6 | 7,3 (7,1) | 6,0 (6,0) | 7,3 | 5,7 |
Végsebesség (km/óra) |
231 | 246 | 250 | 245 | 250 |
A plug-in hibrid hajtásláncra sem kell sokat várni; először jön a benzines, de később dízel-hibrid is lesz. Az első, benzinmotoros PHEV kétliteres négyhengeresre épül, 15,4 kWh kapacitású akkumulátorával 100 km körüli elektromos hatótávolságot ígér, elektromos végsebessége 140 km/óra. Az alap töltő 11 kW-os, de rendelhető lesz 55 kW-os gyorstöltő is. Az előző generációs hibridhez képest nagy előrelépés lesz, hogy a csomagtérpadlóban nem okoznak lépcsőt az akkumulátorok. A csomagtartó egyébként is tágasabb a kombi esetében: a padló 63 mm-rel hosszabb, a belmagasság 150 mm-rel nőtt az alaptípushoz viszonyítva. A teljes kapacitás 360-1375 literes a hibrid kombi esetében; mindkét karosszériaverziónál alapáras lesz a szintszabályozásos hátsó légrugózás.
Szakadjunk el most a hibridektől, és lássuk az alapmodelleket. A kombi és a szedán egyaránt 4751 mm hosszú és 1820 mm széles. Tengelytávjuk 2865 mm. A szedán 1438 mm, a kombi 1455 mm magas – ez egyébként az egyetlen paraméter, amely csökkent az elődhöz képest. A szedán csomagtartója nem változott, 455 literes, a kombi viszont tágasabb lett 30 literrel: alaphelyzetben 490 literes, az üléseket ledöntve 1510 literes. A kombinál alapáras a motoros csomagtérfedél és a 40:20:40 osztású üléstámla; feláras a motoros ülésdöntés. A csomagtérroló mostantól két részből áll.
A Mercedes egyre nagyobb hangsúlyt fektet a kezelőfelületekre és a digitális élményekre; ezen a téren a C-osztályt sem kezelték félvállról. Az utasteret álló tájolású központi érintőképernyő uralja, alapértelmezésben 9,5 colos, felárért 11,9 colos kivitelben. A műszeregység is digitális, választhatóan 10,25 vagy 12,3 colos méretű. A műszerek megjelenése üzemmódtól függően testre szabható.
Az autó nemcsak vezetőjével teremt kapcsolatot (hangvezérlésű digitális asszisztensén keresztül), hanem annak otthonával is. Integrált zenei streaming szolgáltatás, kiterjesztett valóságú megjelenítés, valamint ujjlenyomat-olvasós felhasználó azonosító teszi modernné és sokoldalúvá a rendszert, amelynek adatbázisai és operációs szoftvere vezeték nélkül frissíthető.
Az új Mercedes C-osztály március végétől rendelhető Európában, az első autók nyáron érkeznek a kereskedésekbe.
Ha videón is megnéznéd a vadonatúj C-osztályt, kattints ide!