A kategória legtágasabb utas- és csomagtartóját ígéri ügyfeleinek a vadonatúj Kia Carnival, amely egy Európában már kegyvesztetté vált, de Amerikában továbbra is népszerű kategóriában: a családi egyterűek szegmensében áll rajthoz.

Pedig elég ezt az alábbi képet megnézni, és rögtön rájön az ember, mennyivel többet tud nyújtani egy buszlimuzin bármely szabadidőjárműnél – már ha a tervezői is úgy gondolják.

kia-carnival-h-ts-l-sek

A hét vagy nyolc üléssel készülő Carnival az első olyan Kia modell, amely már a márka megújult emblémájával kerül forgalomba, bár ennél feltűnőbb a hatalmas, agresszív tigris-orr hűtőmaszk. Az ennek felső sarkaiban okosan elrejtett fényforrások nem idéznek elő olyan drámai hatást, mint mondjuk a konszerntárs Hyundai Tucson orrkialakítása.

Az oldalfalon végigfutó fémsáv, amely összeköti az első és hátsó lámpatesteket, valamint a C-oszlopnál ebből hátúszóként kinövő, izgalmas felületkidolgozású díszítőpanel mindenesetre izgalmas megjelenést kölcsönöz a meglepően szögletes kialakítású járműnek: hiába, ahogy a Renault az Espace esetében, a Kia sem tudta függetleníteni magát a piaci divatáramlatoktól.

Elképesztő kényelmet kínál ez a Kia 2

Ha megjelenésében bocsánatot is kér azért, mert nem valódi szabadidőjármű, az utastérben már fricskát mutat minden SUV-nak: elképesztő helykínálat és ötletes ülésmegoldások várják az utasokat.

A fenti animáción már bemutattuk, a felárért rendelhető, különálló második sori ülések milyen tág határok között állíthatók, beleértve a több órás szundításra alkalmasnak tűnő lebegőfotel-pozíciót. Még érdekesebb a háromszemélyes középső ülés: ennek középső eleme nem csak asztalkává dönthető, de külön teljesen előrehúzható, így ha erre szereljük a gyermekülést, az elöl utazó szülő hátrafordulva könnyen eléri csemetéjét.

Elképesztő kényelmet kínál ez a Kia 98

A leghátsó sor háromszemélyességét ugyan megkérdőjelezzük, viszont mivel teljesen a padlóba hajtogatható, öt (vagy négy) utas szállítására berendezett belső térrel könnyen és hatékonyan pakolhatunk a csomagtartóba. Ez utóbbi bővítéséhez a második sori háromszemélyes ülés kiszerelhető (a két különálló ülés nem, mivel a beépített fűtés és hűtés miatt kábelcsatlakozókat is kellene bontani.) Ha csak az első sori ülések vannak a kocsiban, a csomagtartó maximális térfogata brutális 4,1 köbméter.

Elképesztő kényelmet kínál ez a Kia 99

Az új generációs Sorento padlólemezére épülő Carnival klenc USB és kettő hálózati csatlakozóval szolgálja ki utasai elektromos igényeit.

Eddig Európában is kelendő lehetne a Carnival, de a 3,5 literes V6-os benzinmotor (290 Nm, 355 Nm) gyorsan elvenné a kedvünket a családi autózástól. Hibrid opciót sajnos még nem kínál a Carnival, pedig – pont az említett Sorento-rokonság okán – talán nem volna megoldhatatlan feladat akár egy plug-in hibrid egység beépítése.

Elképesztő kényelmet kínál ez a Kia 100

Nézd meg videón is a Kia Carnivalt, a film indításához kattints az alábbi képre.

a videó a hirdetés után indul