A 2014-es modellváltás során bevezetett, ötajtós Mini a legfurcsább, legpraktikusabb dolog, ami a régi vágású szériával történhetett: a két extra oldalajtó összekuszálta ugyan a karosszéria arányait, cserébe azonban végre ötszemélyes utasteret és kisautós mércével tágas csomagtartót adott a rajongóknak.
Az autó külső hossza látványosan megnőtt a hat évvel ezelőtti bevezetéshez képest, ám ez csak a látványt szolgálja, a helykínálat nem változott. Az eddig 3982 mm-es ötajtós immár 4023 mm hosszú, a szélesség (1727 mm) és a magasság (1425mm) maradt, ami volt, ahogy a 2567 mm-es tengelytávhoz sem nyúltak. Az utastéri helykínálat nem változott tehát, és a 278/941 literes csomagtartó kapacitása is maradt, ami volt – érezhetően tágasabb, mint a háromajtósé.
Az optikai módosítások látványosak azok számára, akik fel tudják idézni az eddig futó ötajtós Minit. Mostantól fényezett a lökhárító, valamint alapfelszerelés a LED-es első és a brit zászlót mintázó hátsó lámpatest. Nincs viszont ködfényszóró: ennek helyén keskeny, függőleges légbeömlőt találunk, funkcióját pedig az adaptív LED-es fényszóró speciális „rossz idős” üzemmódja tölti be. Az alábbi csúszkás képen a piros az eddigi, a szürke az új orrkialakítás.
Továbbra is a széria legkülönlegesebb ajánlata a multitone tetőlemez, amely nem egyszerűen kontrasztos, hanem színátmenetes kontrasztos elem: három árnyalatot visznek fel a tetőre, amely aztán bármely karosszériaszínnel társítható.
Az utastérben új a központi műszeregység kialakítása – mostantól alapfelszerelés a 8,8 colos érintőképernyő – és variálható, grafikus megjelenítése. Módosultak a bőr sportkormányon (szintén új szériatartozék) elhelyezett vezérlőgombok. Új opció a kormányfűtés.
Ahogy a háromajtós és a kabrió, az ötajtós Mini is márciustól kerül piacra.
Alább rövid videón ismerheted meg a 2021-es, ötajtós Mini részleteit: megtekintéséhez kattints a képre.