Szerdán jelentette be a Ferrari, hogy a megbízhatósági viadal Hypercar kategóriájában (LMH, korábbi nevén LMP1) szerepel majd, de az autó és a pilóták nevét egyelőre nem hozta nyilvánosságra.
A Ferrari kilenc összetett győzelmet szerzett Le Mans-ban, legutóbb 1965-ben. Az olasz márka 1973 óta nem szerepelt a legfelsőbb géposztályban, viszont GT-programjuk révén továbbra is a mezőny része maradt, olyannyira, hogy 2019-ben – az Alessandro Pier Guidi, James Calado, Daniel Serra trió vezette GTE 488-cal – 27. alkalommal nyert kategóriájában.
Az új Le Mans Hypercar programmal a Ferrari ismét megerősíti a sport iránti elkötelezettségét, illetve az eltökéltségét, hogy főszereplője lehet a világméretű motorsport-eseményeknek
– mondta John Elkann, a Ferrari elnöke.
A döntés hátterében az áll, hogy a Forma-1-es csapatok költségvetésének maximalizálása miatt a Ferrari más versenysorozatokhoz is csatlakozni szeretne, hogy munkaerő-állományának felszabadult részeit átcsoportosíthassa – így került dolgozóinak egy része –, köztük olyan neves szakemberek, mint például Simone Resta főtervező – ügyfélcsapatához, a Haashoz.
Korábban egy IndyCar-programmal is szemeztek a maranellóiak, ám nemrégiben bejelentették, hogy a tengerentúli szereplés nem a közeljövő zenéje. Az amerikai formaautó-bajnokság a Ferrari LMH-programjának első évében, vagyis 2023-ban vált új motorformulára: 2,4 literes hibridmotorok érkeznek.
A Ferrari mellett más neves autógyártók is csatlakoznak az LMH kategóriához: az Audi, a Porsche és a Honda szintén két év múlva, a Peugeot jövőre száll be, míg a világbajnokság csúcskategóriájában az elmúlt években is jelen lévő Toyota már be is mutatta, idén pedig be is veti az új szabályok szerint megépített GR010 Hybridet.