Az év 2007, a helyszín Detroit, az autó pedig mindenkit ámulatba ejtett: a korábban decens prémium autókat gyártó Lexus bemutatta az IS F-et, egy vérbeli sportszedánt, amelynek ötliteres, nyolchengeres szívómotorja egészen 6800/percig forgott, és nem sokkal a leszabályozás előtt 421 lóerőt bocsátott pilótája rendelkezésére. Az F utótag ekkor vált fogalommá a Lexus köreiben, de az IS F a 2013-as generációváltással eltűnt a kínálatból. A 2016 után gyártott GS F pótolta ugyan a sportszedán mögött hagyott űrt, ám a GS tavaly végleg nyugdíjba vonult, és ezzel nagyteljesítményű limuzin nélkül maradt a márka.
Nem sokáig: most bemutatkozott Lexus IS 500 F Sport Performance. A név ugyan jóval kevésbé frappáns, mint az IS F volt, de annyi baj legyen. A motor továbbra is a jól ismert 5.0 V8-as szívó egység, de teljesítményét 479 lóerőre emelték, amit a korábbi 6600 helyett 7100/percnél ad le. Ezzel 4,5 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára (európai adatok nem állnak rendelkezésre) – nem rossz, bár az azonos padlólemezre épülő RC F-nek 4,0 mp is elég ehhez.
A hátsókerékhajtású sportszedánt nyolcfokozatú automata sebességváltóval, választható Sport S és Sport S+ üzemmódprogramokkal, adaptív felfüggesztéssel, valamint részlegesen önzáró Torsen differenciálművel szerelték fel – ezek a hajtáslánc- és futóműelemek eddig is elérhetők voltak a modellcsalád más, sportos tagjaihoz. Extra azonban a Yamaha által fejlesztett, speciális hangolású hátsó lengéscsillapító, illetve a nagyobb tárcsákat és hatékonyabb hűtést alkalmazó fékrendszer.
Első pillantásra talán csak az agresszívabb aerodinamika, a fekete emblémák és az exkluzív, elöl fél, hátul egy kilóval könnyített 19 colos keréktárcsák tűnnek fel, de az IS 500 Lexus F SPORT Performance motorházfedelét csaknem 50 milliméterrel megemelték, az első lökhárítót és kerékdobokat pedig megnyújtották, hogy helyet adjanak a V8-as motornak. A sötét krómmal szegélyezett oldalablakok mögött fekete F SPORT Performance emblémával díszített bőr sportkormány, fém pedálsor és exkluzív műszerezettség várja a kalandkedvelő pilótákat.
A legnagyobb baj tulajdonképpen a névvel van: az IS F nem csak jobban csengett, de könnyebb is volt más modellekre alkalmazni. Az F SPORT Performance túl bonyolultnak hangzik ahhoz, hogy egy egész családot alapozzanak rá. Persze ha egy köztes modellnek szánják a mezei Lexusok és a még sportosabb F-modellek között, minden meg van bocsátva: ebben az esetben türelmetlenül várjuk, hogy mikor érkezik, és főleg milyen motort kap az IS F.