Fekete tetőlemez és tetőspoiler, vékony piros szegéllyel díszített, fényes fekete keréktárcsák, sportkipufogó, feliratozás és módosított típusjelzés: első pillantásra ennyit tesz hozzá a GTI Clubsport eleve különleges kiviteléhez a GTI Clubsport 45 kivitel, a Volkswagen Golf GTI negyvenötödik születésnapját ünneplő különkiadás.

Gyertyák helyett ez került a 45 éves Golf GTI tortájára 1

A jubileumi modell utastere a szokásos GTI környezetet hozza, a kormánykerék karimájának alsó pontján elhelyezett ’45’ felirattal kiegészítve.

Mindez nem hangzik nagyon exkluzívnak, de rögtön elszáll a csalódottságunk, amint elkezdjük hajtani a 2,0 literes, 300 lóerős turbómotort. A száguldás ugyanis ez esetben nem áll meg 250 km/óránál: a VW Golf GTI Clubsport 45-ból kivették az elektronikus sebességhatároló funkciót.

Gyertyák helyett ez került a 45 éves Golf GTI tortájára 11

Maga a Golf GTI Clubsport egyébként eleve szülinapi ajándék volt: 2016-ban, a GTI negyvenedik évfordulóján vezették be. Akkor még csak 265 – átmenetileg 290 – lóerőt adott le, illetve a Clubsport S 310 lóerőre volt képes. A jelenlegi VW Golf GTI Clubsport 2020 őszén lépett a piacra, a menetstabilizáló rendszerbe integrált vezérlésű első elektronikus differenciálzárral, különleges hátsó szárnnyal, módosított versenypálya-üzemmóddal és sportkipufogó rendszerrel.

Gyertyák helyett ez került a 45 éves Golf GTI tortájára 12

A Golf GTI Clubsport 45 március elsejétől előrendelhető, németországi induló ára 16 százalékkal magasabb, mint a mezei GTI Clubsporté.