73e PHEV: ízlelgessük ezt az elnevezést, mert hamarosan ez lesz a Mercedes-AMG GT széria messze legnagyobb teljesítményű tagja, amely a Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid csúcsmodellt veszi célkeresztbe.

Az autó premierjére még nem tűztek ki dátumot, de néhány alapvető részlet már ismert. Az alapot a jól ismert 4.0 V8 turbómotoros, 612 lóerős változata adja. Ehhez társul egy 204 lóerős villanymotor – a névleges összteljesítmény tehát 816 LE, ami persze valójában nem lesz ennyi, de megfelelő hangolással egészen jól megközelíthető.

A legsportosabb Mercedes is hibridre vált 1

Annyi csavar azért van a történetben, hogy nem a kettő-, hanem a négyajtós AMG GT kapja meg a plug-in hibrid hajtásláncot, ami valójában egy átfazonírozott E-osztály. Másfelől viszont egy 800 lóerős E-osztály sem hangzik nagyon rosszul…

A Mercedes a jobb hátsó lámpatest alatt helyezi el a töltő csatlakozóját. Az akkumulátor kapacitásáról és az autó elektromos hatótávolságáról egyelőre nincsenek információk. Azt azonban tudni véljük, hogy 3 másodperc körül gyorsul 100 km/órára az autó.

Képeinken az AMG GT négyajtós kupé jelenlegi legerősebb kiadása, a 639 lóerős 63 S látható.