Az XC40 Recharge alapjaira épül, dupla villanymotorral szerelik, és egy feltöltéssel akár 420 kilométert képes megtenni a C40 Recharge, a Volvo új crossover kupéja. Később egyébként még hosszabb is lehet ez a távolság, mert a Volvo vezeték nélkül frissíti majd a fedélzeti szoftvereket, így az akkumulátor szabályozó programját is. Kezdetben mindenesetre 40 perc alatt tölthető gyorstöltővel 80%-ra a 78 kWh-s akkumulátor.
A műszaki adatokkal egyelőre szűkmarkúan bánik a márka, de a lényeget elárulták: az ősztől gyártásba kerülő autó kizárólag villanymotorral lesz elérhető, és sehol máshol nem rendelhetjük meg, mint az interneten keresztül. Ez már a Volvo új stratégiájának a része: a cég fenntartja ugyan márkakereskedőit, hiszen az autók átadását és szervizelését ők intézik, de az értékesítésből – legalábbis részben – kivonja őket. Ezt első körben a villanyautóknál lépi meg a Volvo, de ez csak átmeneti korlátozás, hiszen 2025-től fele-fele arányban csak elektromos és hibrid autókat gyárt a cég, 2030-tól pedig kizárólag villanyautókat, szóval idővel amúgy is az összes Volvóra vonatkozik majd.
A jövőben a konfigurálás miatt sem kell aggódnia a vevőknek: a Volvo előre összerakott csomagokat kínál majd kedvező áron megvételre. Nyilván lesz lehetőség arra, hogy saját szánk íze szerint alakítsuk az autót (bár például a C40 Recharge esetében hiába kérnénk bőrkárpitozást, mert nincs: ez a Volvo első bőrmentes típusa), de a hangsúlyt az előre legyártható, gyorsan átadható autókra helyezi a cég, ami, lássuk be, a vevők oroszlánrészének jó alternatíva lesz.
Nemcsak autót kapunk majd az interneten keresztül egyébként, hanem egy komplett szolgáltatási csomagot is, amely az asszisztenciától a biztosításig, a töltési megoldásoktól a szervizátalányig mindent tartalmaz.
Kattints ide, ha videón is megnéznéd a Volvo C40-est.