Noha korábban több interjújában is elismerte, hogy a Hyundai-jal készül a folytatásra, hivatalosan továbbra sincs szerződése 2021-re Michelisz Norbertnek. A 2019-es világkupagyőztes nemrégiben a bajnokság sajtóirodájának adott interjút, ám ebben is főként a tavalyi #NextMichelisz tehetségkutatóról, illetve annak győzteséről, Báldi Gergőről beszélt.

„Nem mondanám, hogy meglepett, mert Gergő már eddig is elég meggyőző volt, és nemcsak a virtuális Hyundai-jal, hanem akkor is, amikor lehetőséget kapott arra, hogy bizonyítson magának a Hungaroringen” – nyilatkozta tehetségkutatójának kimeneteléről Michelisz.

Arról továbbra sem árult el konkrétumokat a 36 éves versenyző, hol indítja idén utódját, viszont tett arra utalást, több lehetőség közül is választhatnak 2021-re – viszont sok múlik azon, mire sikerül összegyűjteni a megfelelő anyagi hátteret.

Megszellőztette, hogy a tervek szerint több nemzetközi versenyen is indítani tervezik Báldi Gergőt, ugyanakkor „abban a kérdésben, hogy mit fog történni Gergővel, sokkal inkább Bári Dávid [a M1RA csapatfőnöke – szerk.] az illetékes”. Ezután hozzátette, hogy nagyjából hasonló a gondolkodásuk: mindketten úgy vélekednek, hogy 25 éves felfedezettjük a lehető legjobb lehetőséget érdemli az elérhető legmagasabb szinten. Habár arra vonatkozott a kérdés, hogy a nemzetközi lehetőség takarhat-e egy szabadkártyás WTCR-szereplést a Hungaroringen, nem derült ki.

Michelisz elárulta, mit tervez utódjával 2

Michelisz Norbert felfedezettje, Báldi Gergő (a kép jobb oldalán) rendelkezik amúgy versenyzői múlttal, kisebb hazai nevelősorozatokban indult, az elmúlt években viszont a szimulátorozásban brillírozott. Tavaly két ízben is megnyerte az Esports WTCR-t, egyik sikere elismeréseként kapott egy TAG Heuer karórát is.

Mi is a #NextMichelisz?

A koronavírus-járvány első hulláma alatt rendezték meg a Hungaroring E-Sport Bajnokságot, és vele együtt a #NextMichelisz-t.

Sok más e-bajnoksággal ellentétben ennek igen komoly tétje volt: a győztes egy teljes éven át versenyezhet egy nemzeti vagy nemzetközi gyorsasági autós bajnokságban a M1RA-val.

Az online megmérettetés során 5000-nél is többen próbáltak szerencsét, az öt virtuális forduló után azonban csak a legjobb öt juthatott tovább a következő fordulóba, ahol laboratóriumi vizsgálat, elméleti és fizikai teszt, pszichológiai és mentális felmérés várt rájuk.

Végül két különböző versenyautóval kellett bizonyítaniuk a Hungaroringen: előbb egy 140 lóerős, kupás Suzuki Swifttel, majd a 350 lóerős Hyundai i30 N TCR-rel – utóbbival már csak Báldi és legfőbb üldözője, Csuti Zoltán is gurulhatott pályára. Az döntött köztük, ki hibázik hamarabb.

Azt viszont megerősítette, hogy ez a lehetőség nem csupán egyetlen évet fed le. „A terv az, hogy évekig fogjuk őt támogatni. Semmi értelme nem lenne csupán egy évet adni neki. Amennyiben már az első évében bizonyít, már csak annyi lesz a feladatunk, hogy segítsünk neki összeállítani a büdzsét a folytatáshoz. Kötelességemnek érzem egy világkupa-győzelemmel a hátam mögött, hogy segítsek az olyan embereknek, mint amilyen Gergő, hogy fejlődhessenek és ezáltal lehetőségük legyen arra, hogy bizonyítsanak önmaguknak.”

Michelisz elismerte, sok hasonlóságra lett figyelmes Báldi és 15 évvel ezelőtti önmaga között: ilyen például mérsékelt introvertáltságuk, szorgalmuk, illetve az, hogy mindketten szeretnek valamilyen szinten a háttérbe húzódni. „Viszont amikor versenyzésről van szó, megváltozik az arckifejezése, a tekintete, a teljes személyisége. Egy kicsit én is ilyen vagyok. Gergőben minden, ami szükséges, megvan ahhoz, hogy nagyon sikeres versenyző váljon belőle” – beszélt elismerően Báldiról.

Meglátása szerint nagyon jó versenyző válhat a #NextMichelisz győzteséből, akár már három-öt éven belül. Amennyiben pedig minden klappol, a WTCR-ben is képes lehet hasonló szintre, mint amilyet magától Michelisztől is láthattunk az elmúlt években.

Michelisz elárulta, mit tervez utódjával 3

2020-ban nem jött ki a lépés Michelisznek, mégis szerencsésnek érzi magát.

A tavalyi év viszont a 2019-es bajnoknak sem sikerült a legjobban: a járvány miatti variálásokkal, a Hyundai-bojkottal és a márka általános lemaradásával kikövezett szezonban eddigi legrosszabb eredményét érte el, mindössze 13.-ként végzett az összetettben. „A tavalyi év a túlélésről szólt a pandémia miatt, a világnak pedig nem könnyű megbirkóznia azzal, ami zajlik. Mi szerencsések vagyunk, mert versenyezhettünk, magyarán azt csinálhattuk, amit a legjobban szeretünk” – mutatott rá 2020 pozitívumára Michelisz.

Lenniük kell olyan éveknek is, amikor nem jön ki a lépés, és ha figyelembe vesszük a járványhelyzetet, igazából semmiről sem maradtam le. Nagyon szerencsés helyzetben vagyok így is.

A négyszeres világbajnok Yvan Muller unokaöccse, Yann Ehrlacher volt az, aki letaszította Micheliszt a trónról. Megjegyezve, hogy a Lynk & Co franciája valószínűleg amúgy sem szorul az ő tanácsaira, hiszen családon belül is van kihez fordulnia, a címvédő státuszról elmondta, „semmi sem változott azután, hogy megnyertem a bajnoki cím, nem állt a feje tetejére a világ körülöttem attól, hogy ott volt az autómon az 1-es rajtszám”.