1999 óta a BMW a gyorsaságimotoros-világbajnokság (MotoGP) autóipari partnere, olyan viszont még soha nem fordult elő, hogy a bajor márka egyszerre három biztonsági autóról rántsa le a leplet, emellett pedig egy szintén vadonatúj biztonsági motorkerékpárt is bemutasson.
A BMW M3, a BMW M4 és a BMW M5 CS műszaki alapjaira épített biztonsági autókat a március 28-i szezonnyitó helyszínén, Katarban láthatjuk először, a BMW M 1000 RR biztonsági motorkerékpár kíséretében. Utóbbi a BMW Motorrad első M modellje, ennek versenyváltozata a Superbike-világbajnokság mezőnyét színesíti.
A 2021-es szezon első európai fordulóján ráadásul tovább bővül a paletta: az április 18-i Portugál Nagydíjon egy BMW M8 Competition Coupé, egy BMW M8 Competition Gran Coupé, orvosi autóként egy BMW X5 M és egy második BMW M 1000 RR is csatlakozik a flottához.
Sportos teljesítmény és precíz irányíthatóság jellemzik az új biztonsági autók sorozatgyártásban kínált változatait, így a három modellnél csak néhány apró módosításra volt szükség:
- a tetőre fényhidat szereltek,
- az első fényszórókba villogók kerültek,
- a motorháztető gyári rögzítését gyorszáras megoldás váltotta fel,
- a fedélzeti elektromos berendezések pedig egyetlen vészkapcsolóval leállíthatók.
Kiszerelték a hátsó üléssort a BMW M4 Competition Coupéból, a helyére egy bukókeret, illetve a négypontos biztonsági övek kerültek. A BMW M3 és a BMW M4 esetében pedig módosított kipufogórendszert választottak.
Új színek
Az eddig megszokott, klasszikus fehér árnyalatot új színek váltották fel: a BMW M3 Competiton limuzin biztonsági autó Frozen Grey Dark metál, a BMW M4 Competition Coupé biztonsági autó São Paulo Yellow, a BMW M5 CS biztonsági autó pedig Frozen Deep Green metál színt kapott.
A BMW M 1000 RR biztonsági motorkerékpár fehér alapon viseli a BMW M divízió klasszikus trikolór árnyalatát, akárcsak a Superbike-vb-n.
Az F1-ben is megújultak a biztonsági autók
Ahogyan arról a napokban hasonlóképpen beszámoltunk, a Forma-1-ben szintén megújult a biztonságiautó-flotta, sőt annak mérete az Aston Martin érkezésével megkétszereződött. A brit gyártó a Vantage-dzsel száll be a Mercedes mellé, míg a stuttgartiak GT R-je a megszokott ezüst helyett piros színben tér vissza.
Részletek itt: