A sport auto 10 hónap szünet után tér vissza olvasóihoz. Az 1992 óta megjelenő, Magyarország egyik legrégebbi autós magazinja változatlan formában és tartalommal folytatja a világ legkülönlegesebb és leggyorsabb autói bemutatását.
A március/áprilisi szám tartalmából:
A villámgyors két- és négykerekűek vérre menő küzdelmében vitathatatlanul a MotoGP és a Forma–1 jelenti a csúcsot. Habár a versenymotorok bizonyíthatóan sokkal lassabbak a versenyautóknál, a cikkből kiderül, hogy miért.
Az SF90 nemcsak az első plug-in hibrid, hanem egyúttal az első ilyen sorozatgyártású autó is a Ferrari kínálatában. Teljesítménye eléri az 1000 lóerőt. Tartalmas és sok képpel tarkított összeállításban a szuperlatívuszokban bővelkedő menetpróba tapasztalatait olvashatják.
Már gyári kivitelében is szinte önként kínálkozik csapatásra a Toyota Supra. Az alapos tesztben szereplő példánynak 340-ről 490 lóerőre növelte a teljesítményét a Japan Import, amitől ugyan még jobbak lettek a menetteljesítményei, de egyúttal szeszélyesebb is a viselkedése kanyarban.
Kevesebb mint 2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre. Három villanymotor van benne. Mindemellett családi autónak is tervezték a kis svéd manufaktúrában. Reflektorfényben a Koenigsegg Gemera.
A szó szoros értelmében magányosan árválkodó csúcs az AMG One. Nincs még egy utcai autó rajta kívül, amely egyszerre Forma–1-es versenymotort, kinetikus és hőenergia-visszanyerő rendszert, pushrodos futóművet, valamint állítható lamellákkal felszerelt sárvédőket mondhatna magáénak. Ne aggódjanak, ha elsőre nem világos minden! Erre (is) van a sport auto, melyben töviről hegyire megismerhetik az 1000 lóerős hypercart.
Nem tudni, örömét lelte volna-e a GT500-ban a megboldogult Carroll Shelby, hiszen már nincs közöttünk. A nevét viselő 770 lóerős Mustang kupé azonban nagyon is jelen van. De még mennyire! Egyenesen az Egyesült Államokba látogattak a cikk írói, hogy kipróbálják, mert egyelőre csak ott kapható.
Nem sokkal gyártásának vége előtt kihozott még egy nagyon sportos változatot a BMW az F87-es M2-ből. Vajon elég jó-e hozzá a mindössze 2200 darabos mennyiségben készülő M2 CS, hogy legenda váljék belőle?
Lovakat rémiszt halálra, leszakítja az ember farpofáit, szanaszét borzolja a haját, és kirázza a lelket saját visszapillantó tükreiből: napjaink sportautóinak cseppet sem mindennapi, rendhagyó alternatívája a BAC Mono. A pilótát helyezi a középpontba. Csak a vezetési élmény számít nála, semmi más nem fontos.
Nagy újdonság a Corvette életében: azok után, hogy az 1962-ben debütált C2 óta kivétel nélkül orrmotorral készült minden egyes generációja, igencsak éles váltást szemléltet, hogy legújabb kiadása, a C8 középre beépített motort kapott. Már az első versenypályás menetpróbán kiderült, milyen sokat nyert vele menetdinamikai szempontból.
És még csak az újság feléig sem jutottunk!
A legfrissebb sport autót keresd az újságárusoknál, aztán rendre kéthavonta jönnek az újabbak.