Akár 600 kilométeres hatótávolságot és több mint 500 lóerős teljesítményt ígér a BMW iX xDrive50, a németek új elektromos zászlóshajója. A két villanymotorral szerelt óriás nem egészen 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A padlólemezbe süllyesztett, bruttó 100 kWh kapacitású akkumulátorcsomag energiasűrűsége 20 százalékkal kedvezőbb, mint a BMW elektromos típusaiban eddig használt egységeké. A legnagyobb töltési teljesítmény 200 kW, így 10 perc alatt 120 kilométerre elegendő energiát vehet magához az autó, illetve 10 százalékról 40 perc alatt 80 százalékra tölthető akkuja.
A BMW iX xDrive40 típusjelű, kisebb modellnek határozottan szerényebb sarokszámai ellenére sincs oka szégyenkezésre. Teljesítménye 300 lóerő, bruttó 70 kWh kapacitású akkumulátora 150 kW teljesítménnyel tölthető. 10 perc alatt 90 kilométerrel, 40 perc alatt 80 százalékra növelhető a hatótávolság; az autó 6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
Az autó és az akkumulátor gyártása megújuló energiával történik; az alumíniumot például napenergia felhasználásával gyártják. Az autó számos eleme újrahasznosításból, illetve felelős gyártásból származik: műanyag mellett alumíniumot is forgatnak vissza a gyártásba, a padlószőnyegek hulladékká vált halászhálókból készülnek. Az utastér fenntartható gazdálkodásból származó faanyagokból, illetve növényi cserzésű bőrből építkezik. A villanymotorok sorozatgyártásában egyáltalán nem használnak ritkaföldfémeket, míg a kobalt és a lítium transzparens, fenntartható kitermelésből származik.
Az iX piaci bevezetéséről egyelőre csak annyit árult el a BMW, hogy arra még az év vége előtt sor kerül. A kisebbik teljesítményű verzió németországi indulóárát (€ 77.300) úgy lőtték be, hogy azonos szinten legyen egy hagyományos BMW X5-ösével. Ugyanakkor 200 000 kilométer megtétele alatt az új modell szénlábnyoma 45 százalékkal kedvezőbb, mint egy azonos méretű és teljesítményű crossoveré.
Az utastérben hatszögletű kormánykerék, a BMW által valaha készített legnagyobb egybefüggő üvegtető, 14,9 colos (!) központi képernyő, 2,5 zónás klímaberendezés és rengeteg hely (hiszen nincs padlóalagút) várja az utasokat. A feláras Bowers & Wilkins hifi 30 hangszórójából nyolcat a fejtámaszokban helyeztek el, a mélyhangokat az ülésekbe épített rezgetőmotorok erősítik. Az első ülések támlájába dupla USB-töltőaljzatot és változatos szerelvények használatát lehetővé tevő, univerzális illesztőrendszert integráltak.
Négy videón keresztül ismerkedhetsz meg alaposabban a BMW iX formai koncepciójával és gyártástechnológiájával. Kattints ide a filmek megnyitásához.