Húsvét közeledtével hagyományosan kivonul rajongóival terepezni a Jeep márka, és a nagy húsvéti találka alkalmából bemutatnak néhány tanulmányautót. Ezek egy része nem sokkal több a tartozékkatalógusból felöltöztetett, látványos kiviteleknél, de mindig akad egy-egy különlegesség.
Jeepster Beach
Az 1968-as Jeepster Commando születik újjá ebben a retró hangulatú tanulmányban – szó szerint, mert az alkotók restaurálták a Jeep korabeli luxusmodelljének számító Commando egy példányát, majd elhelyezték benne a modern Wrangler hajtásláncát.
A 2,0 literes turbómotor teljesítményét 340 lóerőre emelték, a váltó nyolcfokozatú automata, de a lényeg persze a belső tér: a fejtámla nélküli, piros bőrülések, a hátsó ülések helyére beépített, krómozott bukókeret, és a szőnyegeitől megfosztott, így kiválóan takarítható padló.
Jeep Orange Peelz
Felül üvegtető, oldalt és hátul viszont semmi nem határolja a narancshéjról elnevezett tanulmányautó utasterét. Hogy még közelebb legyünk az éghez, 50 mm-rel megemelték a futóművet, a terepabroncsok a felnire csavarozhatók, ha kis nyomáson szeretnénk őket üzemeltetni.
A vágott tetejű ajtók új vonalát fekete sáv hangsúlyozza ki, a sárfogók szintén feketék, ahogy a hűtőmaszk és a tetőkeret is. Az A-oszlop tövében állítható reflektorokat találunk, a szélvédő pedig a mobiltelefonokról ismert, ütésálló Gorilla Glass üvegből készült – ez nem csak jó ötlet, de szabadon meg is vásárolható a Jeep tartozékkínálatából. A képet 3,6 tonnás csörlő és külső pótkeréktartó teszi teljessé.
Az utastérben fekete-sárga kárpitozás, narancs öltésekkel varrott kormány és váltószoknya, valamint nemesacél pedálszett várja az utasokat. A motor a 3.6 V6-os benzines 285 lóerővel, nyolcfokozatú automata váltóval.
Jeep Magneto
Egy tanulmány, aminek volna létjogosultsága: a Magneto egy tisztán elektromos terepjáró, amely a villanymotor alacsony fordulatszámon ébredő nyomatékát sziklamászásra és sárdagasztásra tudja használni.
Az egyedi építésű villanymotor fordulatszámát 6000/percben maximálták, mögé hatfokozatú kézi sebességváltót akasztottak, ami villanyautós körökben merőben szokatlan megoldás – a Jeep arra törekedett, hogy az autót ugyanolyan legyen vezetni, minha a 3.6 V6-os benzinmotor dolgozna benne, ezért a teljesítményét (285 LE) és a nyomatékát (370 Nm) ahhoz igazították. A nyomatéki csúcsra azonban nem kell várni, így mégis csak dinamikusabb az e-Wrangler, 6,8 mp alatt gyorsul 96 km/órára.
A motort négy darab, összesen 70 kWh kapacitású lítiumion-akku táplálja; ezeket úgy helyezték el, hogy egyenletes legyen a tömegeloszlás: a két üzemanyagtartály helyén, a motortérben, illetve a csomagtartó és a kipufogó helyét elfoglalva terhelik egyformán a két tengelyt.
A 800 V-os hajtáslánc és a segédrendszerek teljesen vízzáró tokozást kaptak, így az autó 76 centis gázlómélységgel büszkélkedhet. Az utastér nyitott, viszont beszereltek egy 10 kW-os elektromos fűtőt, így hűvös időben is kényelmesen utazhatunk, terepezhetünk az 50 mm-rel emelt futóművű, bukókeretes Wranglerrel.
Jeep Red Bare
A Jeep Red Bare a Gladiator pickup Rubicon kivitelére épül, ami eleve fokozott terepképességet ígér. Ezt toldották meg a 3.0 V6-os dízelmotor 600 Nm-es nyomatékával, ami nyolcfokozatú automata váltón, megerősített differenciálműveken és nagy áttételű felezőn keresztül hajtja a túlméretes abroncsokkal szerelt kerekeket. A hasmagasságot 50 mm-rel emelték meg.
A piros/matt fekete/arany külső mögött piros szövetbetétes fekete bőrkárpitozás és piros szövetbe öltöztetett műszerfal rejtőzik. Ezeknél is érdekfeszítőbb azonban a hátsó szélvédőjétől megfosztott, dupla fülke fölé emelt vászontető, a plató rolós fedele és a piros bukókeret.