A Bentley évszázados történetének legsportosabb közúti típusaként emlegeti a gyár az új Continental GT Speedet, amely (mármint a típusnév) az 1920-as évekig vezetheti vissza a családfáját.
A gran turismót vadonatúj műszaki tartalommal ruházták fel. Legelőször is az összkerék-kormányzás érdemel figyelmet, amely a Bentley által első ízben alkalmazott, elektronikusan működő, részlegesen önzáró hátsó differenciálművel, az áthangolt összkerékhajtással és az adaptív lengéscsillapítást, aktív kanyarstabilizátort és háromkamrás légrugózást alkalmazó futóművel együtt különösen kezessé és dinamikussá teszi az autót – tervezői szerint markánsan érezhető a különbség a mezei Continental GT-hez képest.
A három üzemmód (Bentley, Komfort és Sport) a fent említett rendszerek mindegyikének működését befolyásolja. Sport állásban például az addig kiegyensúlyozott összkerékhajtás több nyomatékot juttat a hátsó kerekekre, míg az elektronikus differenciálzár a stabilitás helyett a fordulékonyságot helyezi előtérbe.
A menetstabilizáló elektronika teljesen kikapcsolható, az acélfékek felárért karbon kerámia darabokra cserélhetők – utóbbiak nem csak elképesztő lassulást, de 33 kg megtakarítást is eredményeznek. Járulékos előnyük, hogy használatuk során minimális mennyiségű fékpor keletkezik, ami jót tesz az egyedi, 22 colos keréktárcsák megjelenésének.
A motor az ismert 6.0 W12-es blokk 659 lóerőre (+24 LE) növelt teljesítményű, 900 Nm nyomatékú változata. A korábbi 3,6 helyett most 3,5 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára az autó, a végsebesség 335 km/óra. A vezethetőség különösen sport üzemmódban dinamikusabb; ilyenkor a nyolcfokozatú, duplakuplungos sebességváltó később kapcsol fel, és korábban kapcsol vissza – utóbbit vérforraló kipufogóhang kíséri. A váltás időtartamát is megfelezték.
Hiába sportosabb a motor, a Bentley megtartotta a hengerlekapcsolás funkciót: részterhelésen csupán hat hengerrel fut a motor, a váltás nem észrevehető.
Ha nem vezetjük, csak nézzük, akkor is könnyen felismerhető a Continental GT Speed. A sötét tónusú hűtőmaszk és alsó légbeömlő mellett határozottabban megformált küszöbtoldatok, valamint az első kerékdobon elhelyezett Speed embléma segít megkülönböztetni az alapmodelltől.
A 22 colos egyedi keréktárcsák mellett speciális üzemanyagtöltő fedelet kapott az autó, a küszöbbetétek megvilágítottak.
Az utastér speciális kétszínű kivitele a kormánykeréken is érvényesül. Az alapkivitel 15 elsődleges és 11 másodlagos színt kínál, bőr és Alcantara kivitelben; az utóbbi bőrre cserélhető. A kárpitok minden esetben duplán steppeltek, a fejtámaszokat hímzett Speed logó díszíti. Szintén Speed logó található a műszerfalon, a középkonzol sötét alumíniumborítást kaphat. Fabetétből négyféle alap és három feláras kivitel közül válogathatnak az igényes vevők.
Ami nem változott, az a négyüléses kialakítás, valamint a szerény, 358 literes csomagtartó.