Egyelőre csak Észak-Amerikában mutatta be újdonságát az Alpina. A BMW-re szakosodott manufaktúra ezúttal a 8-as Gran Coupét, azaz a négyajtós kupélimuzint (G16) szeretgette meg. A 4,4 V8-as motor teljesítményét 621 lóerőre lőtték be: ez messze meghaladja az M8 600 lóerejét, de elmarad az M8 Competition 625 lóereje mögött.
Ez kínos volna, ha az Alpina az M8-nak akart volna konkurenciát állítani, ám nem ez volt a cél: fejlesztési alapként a BMW M850i xDrive Gran Coupe szolgált. Javítottak a gázreakciókon, átdolgozták a hűtési rendszert, a turbó köztes töltőlevegő-hűtője egyenesen 50 százalékkal nagyobb felületen adja le a hőt.
Ha teljesítmény dolgában nem is dönt csúcsot, a 800 Nm nyomatéki csúcs (2000-5000/perc fordulatszám-tartományban) ugyanúgy felülmúlhatatlan, mint a végsebesség: az autó 323 km/órával tud száguldani, ha adottak hozzá a környezeti és jogi feltételek. Az autó 3,3 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára – ez lomhább, mint az M8 Competition 3,2 másodperces 0-100 km/óra szintideje, de a mindennapi használatot, lássuk be, nem befolyásolja.
A nyolcfokozatú automata váltó sem maradt érintetlen, belső szerkezetét a ZF specialistáival együttműködve fejlesztették tovább.
A felfüggesztés mechanikus elemeit megerősítették, a rugókat az Eibachtól származó darabokra cserélték, az összkerékkormányzást áthangolták.
A 21 colos, 20 küllős kerekekre a Pirellitől rendelt egyedi fejlesztésű abroncsokat az Alpina; négy évszakos gumikhoz a 20 colos keréktárcsájukat ajánlják, ám ilyenkor nem javasolják, hogy 270 km/óránál gyorsabban menjünk. A Brembo fékekhez kék nyergek tartoznak, fehér Alpina felirattal.