Egy kínai megrendelőnek szánt Bentayga Hybrid lett a Bentley fennállásának 200 ezredik legyártott autója. Az első már nincs meg, de a második igen: oda is állt nyitóképünkön a jubiláló utód mellé az EXP2-es. A csoportképen Steve Ward járműelemző mérnök úr is ott áll (fehér hajjal): ő a cég jelenlegi legrégebbi alkalmazotta, 1977 óta dolgozik itt. Apja szintén Bentley-munkás volt, ő 42 évet húzott le a gyárban.
Az 1920-as évek, amikor még Cricklewoodban folyt a termelés. Időutazásért kattints a képre, megnyílik a Galéria!
Az 1920-as évek, amikor még Cricklewoodban folyt a termelés. Időutazásért kattints a képre, megnyílik a Galéria!
Fotó megosztása:
Bentley EXP2 1920-ból, a második gépkocsi, amit a gyár épített.
Bentley EXP2 1920-ból, a második gépkocsi, amit a gyár épített.
Fotó megosztása:
Gyártás az ötvenes években
Gyártás az ötvenes években
Fotó megosztása:
Motorgyártás az ötvenes években
Motorgyártás az ötvenes években
Fotó megosztása:
Valamikor a nyolcvanas években
Valamikor a nyolcvanas években
Fotó megosztása:
Fényezőműhely úgy negyven évvel ezelőtt
Fényezőműhely úgy negyven évvel ezelőtt
Fotó megosztása:
Arnage gyártósor a 2000-es években
Arnage gyártósor a 2000-es években
Fotó megosztása:
Készülnek a Continentalok 2003-ban
Készülnek a Continentalok 2003-ban
Fotó megosztása:
Crewe a negyvenes években...
Crewe a negyvenes években...
Fotó megosztása:
... és most
... és most
Fotó megosztása:
A Crewe-i gyár a levegőből
A Crewe-i gyár a levegőből
Fotó megosztása:
Ha a 200 ezret elosztjuk a 100 évvel (illetve most már 102), amióta termel a Bentley, évi 2000 autó jön ki, de ez nem igaz: 2003 előtt (azaz az első több mint 80 évben) nem egészen 45 ezer autót épített a márka. Jelenleg 85 autó készül Crewe-ban naponta – ennyi autóhoz az ezredfordulón egy hónapra volt szükség.
Érdekes adat, hogy a Nagy-Britanniában valaha eladott Bentley-k 84 százaléka a mai napig aktív használatban van.