Egyedi külső és belső optikai jegyekkel különbözteti meg magát az alapmodelltől az a Toyota Yaris Cross Adventure kivitel, amellyel még nem is forgalmazott (majd szeptembertől kapható) városi szabadidőjárművének kínálatát bővíti a Toyota. Ráadásul rögtön két verzióban teszi ezt, hiszen a Premiere Edition, amely csak az értékesítés első 12 hónapjában áll a vevők rendelkezésére, szintén erre az új Adventure kivitelre épül.
Így utólag már azt is elárulták, hogy a Yaris Cross világpremierjén bemutatott Yaris Cross az Elegant felszereltségi szintet képviselte.
A különbség benne van a két típus nevében: a Yaris Cross Elegance városi használatra termett, csinos crossover, míg az Adventure nem bánja, ha összesározza 18 colos, sötétszürke keréktárcsáit, és ezüstre festett tetősínjeit is büszkén viseli. A lökhárítókat elöl-hátul alsó védőlemezzel látták el.
Az utastérben zongoralakk felületek és fekete tetőkárpit jelzi, hogy a Toyota azért nem dobta oda teljesen az eleganciát egy kis túrázás kedvéért. A műbőr ülések egyedi mintázatú kárpitja mellett a fekete műszerfal és az ajtópanelek aranyszínű díszbetétjében gyönyörködhetünk, a kormány és a váltószoknya bőrrel húzott.
A Yaris Cross Premiere Edition valódi bőrkárpitozást, motoros mozgatású, kéz nélkül nyitható csomagtérajtót, head-up kijelzőt és kéttónusú fényezést kínál. A keréktárcsák is mások, amint az alábbi slider képen látható.
Bármelyik kivitelt kérjük, Európában kizárólag a Yaris 1,5 literes, 116 lóerős hibrid hajtásláncával kaphatjuk meg, amely az elsőkerék-hajtású Yaris Cross kiviteleken 100, az összkerékhajtásúakon 110 g/km CO2-kibocsátást kínál. Az AWD rendszer mechanikus, tehát nem villanymotor hajtja a hátsó tengelyt.
A Yaris Cross okostelefonos távvezérlést, 9 colos érintőképernyőt, valós idejű forgalominformációt és felhő alapú térképfrissítést kínál. Panoráma kamerarendszere segítségével teljesen önállóan képes leparkolni, valamint számos további vezetőtámogató funkciót is kínál.
Jópofa ötlet a Toyota Smart Cargo rendszer, amely egy igazán sokoldalú csomagtérpadlót takar: ez nem csak több szinten behelyezhető, de szét is választható, és térelválasztóként használható. A hátsó ülések 40:20:40 arányban osztva dönthetők.