A Magyar Közút minden év november 10. napján áll át téli üzemre, amit a jogszabályi előírások szerint legalább március 15-ig fenntart. A tavaszi időjárás nyomán a közútkezelő az elmúlt hetekben újra normál munkarendre tért vissza, így már a burkolathibák javítása és a növényzetgondozás van fókuszban a társaságnál.

A 2020-21-es téli szezon átlagosan enyhébb volt a korábbi évekhez képest, viszont jóval változékonyabb és szélsőségesebb is volt az időjárás. Február elején napközben is -15-20 fok volt, míg rá pár hétre már plusz 15 fokot is lehetett mérni. Ez a szeszélyes és szélsőséges időjárás elsősorban a síkosságmentesítési munkák számát növelte meg.

A 2020-21-es tél során összesen közel 140 ezer tonna útszóró sót, 6,4 millió liter kálcium-klorid oldatot és megközelítőleg 900 tonna kálcium-klorid granulátumot használtak fel a 32 ezer kilométeres országos közúthálózat téli üzeme során.

Az összesen 850 hóeltakarításra és síkosságmentesítésre is bevethető munkagép, illetve a több mint 160 rakodógép összesen közel 190 ezer aktív munkaórát teljesített. A tél végével országosan csaknem 500 kilométernyi szakasz mellől szedik be a hófogó rácsokat, hogy a mezőgazdasági munkák is elkezdődhessenek.