Nem egyszerűen elektromos szabadidőjárművet, hanem brutális képességekkel bíró elektromos szabadidőjárművet mutatott be a Kia. Az EV6 800 voltos elektromos hálózata kétféle akkumulátorkapacitást, két- és összkerékhajtást, és ezek kombinációjából adódóan öt különböző teljesítményszintet kínál.
Már a legszerényebb, kis akkumulátoros, egy villanymotoros verzió is 170 lóerőt és 350 Nm-t ad le, a GT csúcsváltozat pedig 585 lóerővel és 740 Nm-rel pusztítja az aszfaltot. Ez utóbbit elektronikus részletesen önzáró differenciálművel is felszerelték; a csúcsmodellnek elég 3,5 másodperc, hogy elérje a 100 km/órát, végsebessége pedig 260 km/óra. A köztes változatok rendelkezésre álló adatait az alábbi táblázat tartalmazza; a hiányzó információkat a 2021 második felében induló forgalmazásig nyilván pótolni fogja a gyártó.
Műszaki adatok:
EV6 / EV6 GT-Line 4WD |
EV6 / EV6 GT-Line 2WD |
EV6 GT 4WD |
|||
Akkumulátor kapacitása (kWh) |
58,0 | 77,4 | 58,0 | 77,4 | 77,4 |
Teljesítmény (kW) |
173 | 239 | 125 | 168 | 430 |
Teljesítmény (LE) |
235 | 325 | 170 | 228 | 585 |
Forgató-nyomaték (Nm) |
605 | 605 | 350 | 350 | 740 |
Gyorsulás 0-100 km/óra (mp) |
6,2 | 5,2 | n.a. | n.a. | 3,5 |
Végsebesség (km/óra) |
n.a. | n.a. | n.a. | n.a. | 260 |
Hatótávolság (km) |
n.a. | n.a. | n.a. | 510 | n.a. |
A 800 voltos akkumulátor megfelelő töltő rendelkezésre állása esetén mindössze 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető – ezeket a számadatokat már láttuk a Hyundai Ioniq 5-nél, amely előzékenyen átengedte ikertestvérének a sportverzió bevezetését. 270 másodperc alatt 100 kilométerrel nyújthatjuk meg a hatótávolságot (kétkerék-hajtás, nagy kapacitású akku esetén).
Ahogy az Ioniq5, az EV6 is használható áramforrásként: 3500 watt összteljesítményű fogyasztót (porszívót, klímaberendezést, bármit) köthetünk rá, sőt, akár egy másik villanyautót is tölthetünk róla.
A regeneratív fékrendszer teljesítménye 5 fokozatban állítható, a nullától a maximumig, amikor az autó gyakorlatilag egyetlen pedállal vezethető, a fékre csak végső esetben kell rálépnünk.
Az új modell egyben egy új termékstratégia indítását is jelzi: 2030-ra az összeladások 40 százalékát kívánja villamosított (hibrid, plug-in hibrid és elektromos) modelljeire osztani a Kia. Ekkor 1,6 millió villamosított autót kívánnak forgalmazni évente, ennek több mint fele (880 ezer) tisztán elektromos volna. A következő öt évben 10 további elektromos modellt dob piacra a márka, ebből hat erre az új padlólemezre épül majd, négy pedig meglévő modellek változata lesz.
Az EV6 sajátos formavilágát az aerodinamika diktálta, a sík fenéklemeztől a kettős hátsó szárnyig. A 2,9 méteres tengelytáv tágas belső teret ígér, amelyhez alaphelyzetben 520 literes csomagtartó társul. Alaphelyzetben a hátsó kerék hajtott; ilyenkor az orrban 52 literes üreg várja a kabátokat és töltőkábeleket; az összkerekes verziókban az elülső raktér jelképes 20 literesre zsugorodik.
Nem csak károsanyag-kibocsátás nélküli üzemével vigyáz a környezetre az EV6: az üléskárpitok gyártásánál autónként 111 PET-palacknak megfelelő mennyiségű műanyag hulladékot használtak fel.
Ha legalább 1/3-ig fel van töltve az akkumulátor, a Kia EV6 akár 1,6 tonnát képes vontatni.
Az utastérben két ívelt, vékony kijelzőt találunk, valamint van egy harmadik display is, amely a vezető elé, a szélvédőre (head-up display) vetíti ki a kiterjesztett valóságú információkat. Audiorendszerből akár 14 hangszórós Meridian egység is kérhető.
A vezetőtámogató funkciók kínálata hiánytalan, az autó képes egyedül leparkolni – akár azután, hogy kiszálltunk belőle.