A MINI világának két végpontját: a sportos John Cooper Works részleget és a józan elektromos mobilitási programot kombinálja a MINI Electric Pacesetter, az FIA Forma-E világbajnokság biztonsági autójának fejlesztett versenymodell.

Biztonsági autót faragtak az elektromos MINI-ből 1

Szélesebb kerékívekkel, nagyobb kerekekkel, öblös diffúzorral, valamint hatalmas hátsó tetőszárnnyal és azon elhelyezett fényhíddal hozza a szokásos Safety Car hangulatot a Pacesetter (amelynek neve stílusosan annyit tesz: ütemet diktáló).

Az utastérben a központi kijelzőt kiemelték, a kormány mögött digitális műszeregység dolgozik. A kezelőszervek nyers karbon kompozitból készültek, az ülés párnázatát innovatív, 3D nyomtatott szivacsszerkezet helyettesíti. Ezeket a pilóta alkatától és testsúlyától függően keményebbre vagy lágyabbra nyomtatják.

Biztonsági autót faragtak az elektromos MINI-ből 39

A Pacesetter 1230 kilót nyom, azaz 130 kilóval könnyebb, mint egy normál elektromos Mini Cooper SE. A hajtáslánc 135 kW (184 LE) teljesítményű, a maximális forgatónyomaték 280 Nm. A gyári verzió 7,3 másodperc helyett 6,7 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, 80-ról pedig 4,3 másodperc Mini Cooper (SE: 4,6 mp) alatt ugrik 120 km/órára.

Az április 10-én, a római nagydíjon debütáló safety car minden irányban állítható versenyfelfüggesztést, 10 mm-rel szélesebb nyomtávot, valamint a MINI John Cooper Works GP csúcsmodelltől átvett kerekeket és fékeket kapott. Az első (hajtott kerekeken) ugyanazok az abroncsok (Michelin Pilot Sport 245/40 R18) feszülnek, mint amiket a Forma-E versenyautókra is szerelnek.

Biztonsági autót faragtak az elektromos MINI-ből 40

Alább nagy felbontású videón is megnézheted a MINI Electric Pacesettert; kattints a képre a film indításához!

a videó a hirdetés után indul