A Bentley 2018-ban és 2019-ben szériamodelljeivel hódított a világ legismertebb és legkeményebb hegyi felfutó versenyén, a Pikes Peaken. Most újra – szándéka szerint utoljára – ellátogat a Colorado állambeli hegyre, de ezúttal csak félig sorozatgyártású az autó, amelyet a korábbi rekordokat jegyző veterán autóversenyző, Rhys Millen (aki egészen Sebastien Loeb embertelen rekordjáig az abszolút csúcstartó volt a hegyen) gondjaira bíznak.

Ökomodellel tér vissza a versenypályára a Bentley 1

A Bentley Continental GT3 Pikes Peak nevében nem véletlenül van ott a GT3: az autót a Bentley egyik ügyfélcsapatával, a Fastr-rel közösen fejlesztették ki. Nemcsak ez teszi különlegessé, hanem hogy motorja bioüzemanyaggal üzemel, így 85 százalékkal kevesebb üvegházhatást erősítő káros-anyagot bocsát a légkörbe.

A Bentley 2023-ra hibridként, 2030-tól pedig tisztán elektromos motorral kínálja összes autóját – ebben ugyan nem sok hely jut a bioüzemanyagoknak, de tiszteletre méltó, hogy addig is igyekeznek csökkenteni a szénlábnyomukat.

Ökomodellel tér vissza a versenypályára a Bentley 31

Hogy a széria alapú modellek számára kiírt Time Attack 1 géposztályban nyerni tudjon, meg kell vernie a jelenlegi bajnokot: David Donnert, aki tavaly egy Porsche GT2 RS Clubsporttal 9 perc 36,5 másodperc alatt ért fel a csúcsra.

Ez azt jelenti, hogy a Bentley-nek 125,5 km/óra feletti átlagsebességgel kell megtennie a 156 kanyarral tagolt, 20 kilométeres távot, amelyen több mint 1,5 kilométert emelkedik az út. A célban a levegő sűrűsége csupán a kétharmada a rajtnál mérhetőnek, ami a motort és az aerodinamikát is megkínozza.

Ökomodellel tér vissza a versenypályára a Bentley 1

A tervezők nem vacakoltak: akkora szárnyat ragasztottak a Continental fenekére, ami Bentley-n még soha nem volt. Hátul hatalmas diffúzor, elöl kétsíkú splitter dolgozik azon, hogy az autó minél szorosabban simuljon az aszfaltra. A kipufogó az első kerekek mögött lép ki oldalt, a hátsó oldalablakok helyére hatalmas légbevezető kürtőket illesztettek – az itt beömlő levegőt minden bizonnyal a hátfalra vágott nyílásokon keresztül vezetik vissza a külvilágba.

A 4,0 literes, V8-as turbómotor teljesítményéről egyelőre nem közölt semmi adatot a gyár, de nyilván jelentős a növelés.

Ökomodellel tér vissza a versenypályára a Bentley 91