Eddig csak egyetlen, 300 kW-os, dupla villanymotoros kivitelben volt elérhető a Polestar 2, a Volvo elektromos testvérmárkájának nemrég formatervezési díjjal kitüntetett, négyajtós típusa. Most lefelé bővít a márka: a két új opció egyetlen, 170, illetve 165 kW-os villanymotort kap; ezek az első tengelyt hajtják. A minimális teljesítménykülönbségnél fontosabb, hogy az előbbi a csúcsmodell nagy, 78 kWh-os akkuját kapja, míg a leggyengébb variánsba egy csökkentett kapacitású, 64 kWh-os akkumulátort szerelnek. Ezzel a Polestar 2 alapára az eddigi 60 ezer euróról 40 ezerre csökkent.
Hosszú hatótávolság, 2 motor |
Hosszú hatótávolság, 1 motor |
Normál hatótávolság, 1 motor |
|
Akkumulátor kapacitása (kWh) |
78 kWh | 78 kWh | 64 kWh |
Motor- teljesítmény (kW/LE) |
300 / 408 | 170 / 231 | 165 / 224 |
Forgató- nyomaték (Nm) |
660 | 330 | 330 |
Energia- fogyasztás* (kWh/100 km) |
19,5-20,3 | 17,1-18,3 | 17,1-18,0 |
Hatótávolság* (km) |
450-480 | 515-540 | 420-440 |
* WLTP, előzetes adatok
A kínálat bővítése a felszereltséget is érinti. A jelenleg opcióként rendelhető Performance sportcsomag (állítható Öhlins lengéscsillapítók, Brembo fékek, 20 colos, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák és aranyszínű dekorelemek) nem lesz elérhető a két új, kisebb teljesítményű modellhez, továbbra is csak a 408 lóerős variáns kaphatja meg. Az eddig szériakivitelben kínált felszereltségi csomagok (egy kényelmi és egy biztonsági) pedig mostantól felárasok lesznek.
Ez sajnos továbbra is csak elméleti kérdés számunkra, mert a Polestar még mindig nem rendelhető Magyarországról.