Alig vagyunk túl az EQA bevezetésén, és még ki sem pihentük az EQS premierjét, máris itt a következő elektromos Mercedes – idén már a harmadik! Az EQB semmi formabontót nem mutat kívülről: a lágyabb rajzolatú fényszóróktól, a hátsó lámpákat összekötő fénycsíktól és a csillogó fekete hűtőmaszktól eltekintve akár össze is keverhetnék a GLB-vel. A két típus méretei gyakorlatilag azonosak, amiben nincs semmi meglepő, hiszen ugyanarról az autóról van szó, csak a hajtáslánc és a név más.
Az EQB hivatalos premierje holnap, április 19-én lesz, így a motoradatokról még csak nagyságrendileg nyilatkozott a Mercedes. Annyit lehet tudni, hogy az autó Kínában indítja karrierjét, még az év vége előtt megérkezik Európába, és 2022-től az USA-ban is kapható lesz. Mindenütt helyi gyártásból elégítik ki az igényeket, az európai piacot Kecskemét szolgálhatja ki. Ez lesz az első villanyautó, amely a Mercedes magyarországi gyárában készül.
Mercedes GLB | Mercedes EQB | |
Hosszúság (mm) |
4634 | 4648 |
Szélesség (mm) |
1834 | 1834 |
Magasság (mm) |
1658 | 1667 |
Tengelytáv (mm) |
2829 | 2829 |
Csomagtartó (liter)* |
560/1755 | 495/1710 |
* Ötüléses kivitel
Legalább egy európai modellváltozatról már tudunk: az EQB 350 4MATIC hatótávolsága 419 kilométer (WLTP szerint), de lesz egy kifejezetten hosszú hatótávolságra hangolt modell is. A teljesítményről még nincs információ. Az biztosnak tűnik, hogy a legnagyobb európai verzió sem lesz sokkal erősebb 200 kilowattnál, azaz 270 lóerőnél, és a legkisebb akkumulátor kapacitása sem lesz alacsonyabb 66,5 kWh-nál, tölteni 11-100 kW-tal lehet az autót. Kínában 215 kW-tal (290 LE) debütál a modell.
Az EQB tagadhatatlanul a leginkább családbarát elektromos Mercedes: három üléssorán akár öt gyermekülést helyezhetünk el egyszerre, a függönylégzsák pedig a leghátsó üléssort is lefedi. A csomagtartót széria tetősínekre szerelt dobozzal egészíthetjük ki, a 0,28-as közegellenállási együttható szabadidőjárműves körökben jónak számít.