Visszaesést hozott az első negyedév a használtautó-piacon: az elemzések alapján januártól március végéig összesen 184 533 használt gépkocsit értékesítettek határon belül, ami 4,2 százalékkal elmarad a 2020-as eredménytől. Márciusban azonban már megfordult a hónapok óta érzékelhető trend, és elindult fölfelé a piac: a harmadik hónap 5 százalékkal több szerződéskötést hozott.

A használtautó-értékesítések száma áprilisban és májusban is felülmúlhatja a tavalyi számokat, ugyanis 2020-ban a második negyedév számos bizonytalanságot szült, emiatt sokan elhalasztották akkor a vásárlást.

A statisztikák alapján az első három hónapban átírt gépkocsik mindössze 14,6 százaléka volt öt évnél fiatalabb, 75 százalékban még mindig a tíz évnél idősebb modellek domináltak. Legtöbben Budapesten, Pest megyében, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében vettek használt autót.

A hazai vásárlók közül legtöbben alsó-középkategóriájú (29,3 százalékos piaci részesedés) autót kerestek, de a kisautók (22,4 százalék) és a felső-középkategóriás modellek (15,1 százalék) is népszerűek voltak. Az SUV-modellek feljöttek a negyedik helyre, immáron 11 százalékos szeletet kihasítva a tortából.

A márkák rangsorát három hónap után az Opel vezeti a Volkswagen és a Suzuki előtt, a tíz legnépszerűbb márka között azonban feltűnik a BMW, a Mercedes és az Audi is, amely egyértelműen mutatja a prémiummodellek iránti keresletet a piacon.

A népszerűségi listán messze kiemelkedik az Opel Astra és a Suzuki Swift, évek óta megingathatatlan ez a páros az élen; harmadik helyen, három hónap után a Ford Focus áll, szoros versenyben megelőzve a Volkswagen Passatot és a Golfot.