A kínai életvitelhez és ízlésvilághoz igazodó elektromos szabadidő-autót mutatott be Sanghajban a Ford. Az Evost a márka globális technológiáit felhasználva, de Kínában fejlesztették.
Faltól falig világítás, háromdimenziós hűtőrács és pikkelymintázatú hátsó lámpák húznak éles határvonalat a Ford távol-keleti és globális termékeinek stílusa közé. A kilincsek a kupés formátumú karosszéria oldalfalába, a tetősín a kontrasztos fekete tetőlemezbe simul.
A hűtőmaszkon és a küszöbön megjelenő narancssárga foltok a tükrökön és a féknyergeken köszönnek vissza, az utastérben pedig teljesen kibontakoznak: a kormánykerék és a padlókonzol kontúrjai mellett az ajtók és ülések kárpitját díszítő öltéseket is ezzel az élénk színnel hangsúlyozzák.
Az utastér leglátványosabb eleme a 110 cm széles, gigantikus kijelző, amely egy 12,3 colos műszeregységet és egy 27 colos (!!!), 4K felbontású érintőképernyőt foglal magában. Utóbbi egészen az utasig nyúlik, és több felhasználói felületet képes egymás mellett megjeleníteni.
A Ford Evos a Mustang Mach-E esetében is alkalmazott, hálózatba kötött elektromos platformra épül, amely villámgyors vezeték nélküli szoftverfrissítést és diagnosztikát tesz lehetővé. A kijelző mögött a Ford saját multimédiás rendszere dolgozik, a kínai Baidu mesterséges intelligenciájával ötvözve; állítólag gyorsan, egyszerűen és ösztönösen kezelhető felületet biztosítva a funkciók eléréséhez. Ugyanezen a felületen férhetnek hozzá az utasok a Ford első virtuális személyi asszisztenséhez. A Ford tartalomszolgáltatást készül bevezetni az Evos vásárlóinak.
Szintén újdonság a BlueCruise, a Ford autonóm vezetési rendszere, amely bizonyos útszakaszokon lehetővé teszi, hogy a vezető elengedje a kormányt, amíg az autó teljesen önállóan halad. Az Evos kommunikál környezetével, így idejekorán értesülhet a navigációs akadályokról vagy veszélyes helyzetekről.
Nem az Evos lesz az egyetlen elektromos szabadidőjármű a Ford kínai palettáján: az Escape plug-in hibrid és a Mustang Mach-e helyi viszonyokra adaptált kivitele is megjelenik a hatalmas piacon.
Téged nem emlékeztet a Ford Evos egy európai szabadidőjárműre? Minket nagyon, méghozzá erre.