A Porsche 911 1989 és 1994 között gyártott, léghűtéses verziója, a Porsche 964 adta az alapot ahhoz a gyönyörű autóhoz, amelyet az Egyesült Királyságban, egy Deddington nevű, kétezer lelkes kis faluban építettek.
A cég, a Theon Design eddig mindössze két egyedi autót épített, ez lesz a harmadik – és már a másodikat építik hongkongi megrendelő kérésére. A cég alapítója Adam Hawley, aki a legkülönfélébb autógyártóknak dolgozott már tervezőként, illetve az Airbus A380 tervezésében is közreműködött.
A cég még könnyebb, még erősebb és még inkább zsigeribb vezetési élményt nyújtó autókat épít, a tradicionális értékeket ultramodern tervezési és gyártási technológiákkal tökéletesítve.
A Theon Design HK002 névre keresztelt újdonság építéséhez minden eredeti alkatrészt beszkenneltek és betápláltak 3D tervezőszoftverbe, így gondoskodva a tökéletes illesztésekről és az egyedi igények professzionális szintű megvalósíthatóságáról. A cég ez utóbbinál nem szerénykedett: különböző Porsche generációk finom eltérésekkel megvalósított részleteit dolgozta össze egyetlen harmonikus egységgé. A külső tükrökhöz például a 2018-as 991 Speedster tanulmányból merítettek ihletet, a nyújtott orr a korai 911-esek sajátossága volt, míg a széles kerékívek a 964-es széria örökségei.
A digitális tervezést ugyanakkor manuális gyártás követi, a karosszériapaneleket például hagyományos módon, sablonra illesztve kalapálják ki acélból. A lökhárítók és a légterelő szénszálas kompozitból készül – a cég egyébként az egész karosszériát megcsinálja karbonból is, ha az ügyfél úgy parancsolja.
A Theon Design ügyfelei széles motorpalettáról választhatnak; ez esetben egy 376 lóerős, 3,8 literes szívó hathengeresre esett a választás. A motor minden komponensét átdolgozták, könnyítették, polírozták, megfúrták és kicserélték. A sebességváltó a Porsche 993 átépített hatfokozatú kézi egysége, a hasmagasságot KW futóművel csökkentették.
A cég az olyan részletekre is odafigyelt, mint a gyári klíma és kormányszervó, amelyeket a tömegközépponthoz képest magasan helyezett el a gyár, ők viszont takarékosabb egységekre cserélték, és mélyebbre szerelték be azokat, javítva a tömegelosztást. A Theon Design HK002 menetkész tömege mindössze 1248 kg.
Az utastérben zöld bőrbe húzott, sárga szegésű Recaro ülések, nyersen hagyott és bőrrel burkolt karbonpanelek, kézzel varrott Nardi kormánykerék teremt minőségi hangulatot. Az orrban lévő csomagtartó szénszálas burkolatot kapott, az üzemanyag-betöltő nyílás szintén karbon kompozit, amit ugyanúgy bőrrel burkoltak, mint a 964 RS-ről kölcsönzött toronykitámasztást.
A korhű megjelenés érdekében elrejtették a tolatókamera monitorát, az audiorendszert és a telefontartót is: utóbbi mágnesesen rögzíti és tölti a telefont. A fűtés kezelőszervei ugyanúgy bovdenesek, mint egykor, de persze a megfelelő hőmérsékletről modern fűtő- és klímaberendezés gondoskodik.
Egy ehhez hasonló autó 300 ezer angol fontnál (kb. 125 millió Ft) kezdődik, de az ár az ügyféligényektől függ. Az első elképzelések egyeztetésétől a kulcsok átadásáig nagyjából másfél évvel lehet számolni.