Mintegy 1350 kilométernyi offroad szakaszon kellett helytállnia a Volkswagen ID.4 azon példányának, amely sikerrel teljesítette az április végén megrendezett Mexican 1000 sivatagi ralit.
Az autó hajtáslánca (201 LE, hátsókerék-hajtás) és akkucsomagja (82 kW) szériaállapotú volt. Emelt futóművet, vastag haspáncélt, feljavított hűtést, valamint a versenykövetelményeknek megfelelően átalakított utasteret kapott a kocsi; a legfontosabb extra azonban talán a pilóta, Tanner Foust volt.
A szakaszok 53-269 kilométer között mozogtak, amiket gond nélkül teljesített az ID.4. Egy-egy szakasz között bioüzemanyaggal működő, hordozható generátorról töltötték. Ahol erre nem volt lehetőség, a szervizkocsi mögé kötötték, és a regeneratív fékrendszert alkalmazva, motorfékkel töltötték fel az akkumulátort.
Az autó érdemi sérülések nélkül teljesítette a versenyt, egyedül a hátsó lökhárító szenvedett némi esztétikai károsodást. A hajtáslánc minden eleme fennakadás nélkül üzemelt. A távot B fokozatban (azaz gázelvételkor erősen jelentkező visszatöltéssel), bekapcsolt ESP-vel teljesítette az autó.