Úgy tűnik, idén jobb számokat produkál a magyar újautó-piac a tavalyinál, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint azonban nem ez a helyzet. Az idén forgalomba helyezett autók mintegy 30 százaléka nem kerül belföldi végfelhasználóhoz, mert hat hónapon belül kivonják a forgalomból reexport, tesztautó-leállítás, bérletből visszavétel céljából vagy más üzleti okból.
Ezt figyelembe véve az új személyautók forgalomba helyezése már hat százalékkal elmarad a tavaly január-áprilisitól. Az MGE szerint ez a trend nincs jó hatással a belföldi autóparkra sem korösszetétel, sem a közlekedésbiztonság és a környezetvédelem szempontjából.
Áprilisban 10 521 új személyautó került forgalomba, ami 70 százalékos növekedés éves összevetésben. Az MGE azonban felhívta a figyelmet arra: a jelentős áprilisi ugrás oka, hogy 2020 áprilisában a piac körülbelül 50 százalékkal visszaesett a koronavírus-járvány miatt, így az értékesítési adat önmagában nem irányadó.
Idén január-áprilisban 8089 új kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, 15 százalékkal többet, mint tavaly az év első négy hónapjában. Áprilisban 2270 új kishaszonjármű állt forgalomba, ez 61 százalékkal múlta felül az előző év azonos időszakát.