Kétliteres, 200 lóerős turbómotorjával álló helyzetből 6,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 237 km/óra: a Polo GTI jó erőben lévő kisautó.
Ez azonban ma már kevés, amikor a Hyundai i20 N 1,6 literes turbómotorja 204 lóerővel csábítja át magához az érdeklődőket. A következő generációs modell nyilván a Golf 1,4 literes turbómotorját kapja majd meg, ám a ráncfelvarrás erre aligha teremt lehetőséget. Marad tehát a 2,0 literes négyhengeres blokk, de úgy tudjuk, teljesítményét kismértékben megemelik – az új érték sem lesz több 210 lóerőnél, de arra elég, hogy visszavágjon a trónkövetelőknek.
A vizuális részletek terén sem számítunk nagy változásokra: az alapmodell ráncfelvarrása során átdolgozott orrkialakítás és lökhárítók kapják meg a szokásos kezelést: a piros részleteket, a dupla kipufogót és a diszkrét hátsó szárnyat. Várhatóan a kézi váltó marad az alapfelszerelés, de DSG éppúgy rendelhető lesz, mint az adaptív lengéscsillapítás.