A februári piaci bevezetéskor egyedüliként kínált EQA 250 mellé két erősebb variáns: az EQA 300 4MATIC és az EQA 350 4MATIC sorakozik fel. Ahogy a név is mutatja, ezek már összkerékhajtású, dupla villanymotoros modellek lesznek. A 4Matic verziók érkezését már februárban beharangozta a Mercedes, az akkor ugyancsak előre vetített, nagy hatótávolságú variáns azonban egyelőre még várat magára.
EQA 250 | EQA 300 4MATIC |
EQA 350 4MATIC |
||
Max. teljesítmény | kW | 140 | 168 | 215 |
Max. teljesítmény | LE | 190 | 228 | 292 |
Max . forgatónyomaték |
Nm | 375 | 390 | 520 |
Gyorsulás 0-100 km/óra |
mp | 8,9 | 7,7 | 6,0 |
Végsebesség | km/óra | 160 | 160 | 160 |
Akkumulátor nettó kapacitása |
kWh | 66,5 | 66,5 | 66,5 |
Max. töltési teljesítmény |
kW | 100 | 100 | 100 |
Töltés ideje 10-80% |
perc | 30 | 30 | 30 |
Energiafogyasztás (NEDC) |
kWh/100 km | 15,7 | 15,8 | 15,8 |
Hatótávolság | km | 486 | 493 | 493 |
Magyarországi induló árak | Ft | 19 372 000 | 22 026 000 | 23 081 000 |
A Mercedes EQA a márka jelenlegi legkisebb villanyautója. 273 centiméteres tengelytávja pontosan megegyezik a műszaki alapját adó GLA kompakt crossoverével, ám a karosszéria teljes hossza (446 cm) jó öt centivel hosszabb annál. Mivel az EQA eredetileg nem villanyautónak született, akkucsomagjai nem fértek el maradéktalanul a padló alatt, a csomagtartóból is rabolnak helyet.
A GLA 495 literes poggyásztere helyett az elsőkerék-hajtású variánsnál mindössze 340 liter áll rendelkezésre, az összkerékhajtású újdonságoknál vélhetően ennél is szűkebb lesz a hely. A menetkészen nem egészen 1,5 tonnát nyomó GLA-val szemben az EQA 250 valamivel több mint 2 tonnával indul útnak, a hasznos teherbírás 530 helyett 430 kg. Az új modellváltozatok tömegadatairól még nincs információnk.