Jelenlegi legnagyobb önhordó karosszériás szabadidőjárműve fölé pozicionált, három üléssoros szabadidőjárművet készül bevezetni a Lexus.
A hír félig hivatalos: a Toyota USA Indiana állambeli gyárának megújítása kapcsán közölték, hogy egy Toyota és egy Lexus szabadidőjármű fog itt készülni. Ebből nem nehéz kikövetkeztetni, hogy a két típus műszakilag megegyezik majd, mivel pedig az üzem jelenlegi palettáján két olyan, önhordó karosszériás típus szerepel (Sienna, Highlander), amelyek a TNGA-K padlólemezt alkalmazzák, az is észszerűen hangzik, hogy az új modell is ezt a platformot használja majd.
Ha ezt összevetjük azzal, hogy a Toyota idén év elején szabadalmaztatta a Grand Highlander típusnevet, összeáll a kép: az új modell az Európában is forgalmazott nagy crossover nyújtott tengelytávú változata lesz, a Lexus pedig ennek a közeli rokona.
Az új modell szinte bizonyos, hogy a Lexus TX nevet kapja – ezt a típusjelzést tavaly ősszel szabadalmaztatta az autógyártó. Ami viszont meglepő, hogy a TX a várakozások szerint nem a Highlander (ld. nyitóképünkön) motorkínálatát, hanem a Lexus LS két hajtáslánc-konfigurációját kapja.
A TX 350 tisztán benzines, míg a TX 500h öntöltő hibrid lesz; mindkettő egy 3.5 literes, hathengeres motorra épül, a nagy különbség a hibrid modell elektromos hajtáskomponense. Ez furcsán hangzik, de fordítsuk meg a dolgot: logikus döntés volna, ha a Toyota nem csak nagyobb tengelytávjával, de erősebb motorjaival is megkülönböztetné a Grand Highlandert mezei testvérétől.