Range anxiety: így nevezzük azt a jelenséget, amikor a villanyautók vezetői szorongásos félelemmel tartanak attól, hogy járművük még azelőtt lemerül, hogy célba érnének vele.
A Hyundai Nexo nem akkumulátoros, hanem hidrogén üzemanyagcellás villanyautó, amelynek hatótávolsága 666 kilométer – igaz, egész Európában csupán néhány száz ponton vételezhetünk jelenleg hidrogént, így az autó használata komoly körültekintést és tervezést igényel.
Az viszont már bizonyos, hogy ezt a 666 kilométert nyugodtan komolyan vehetjük: miután a svájci ökokutató Bertrand Piccard két éve Franciaországban 778 kilométert tett meg egyetlen tank hidrogénnel a Hyundai Nexo fedélzetén, most még tovább nyújtották a hatótávolságot.
Az ausztrál Brendan Reeves raliversenyző 887,5 kilométert tett meg az autóval. Illetve többet: a hitelesítéshez használt GPS adatai szerint a kiindulási ponttól 903,4 kilométerre, a Google térkép szerint 905 kilométerre ürült ki az autó tartálya, a Hyundai azonban a legszerényebb értéket hitelesíttette – azt, amit a Nexo fedélzeti kilométer-számlálója mutatott.
Mondani sem kell, hogy Reeves nem versenytempóban autózott: a közel 900 kilométeres távot 13 óra alatt teljesítette, átlagsebessége 66,9 km/óra volt. A távon 6,27 kg hidrogén fogyott, miközben a rendszer 449 100 liter levegőt szívott át magán, és engedett ki megtisztított formában – ez egy felnőttnek több mint egy hónapra elegendő oxigén. Ha ezt a távot benzinmotorral tette volna meg, 126 kg CO2-t bocsátott volna ki ezalatt, ám az üzemanyagcella teljesen emissziómentesen működik.