Az építkezésre váratlanul ellátogató cégvezető, Elon Musk úgy fogalmazott a német újságíróknak, hogy „remélhetőleg” az év végén elindul a munka, de nehéz pontos előrejelzést adni, mert „autót csak akkor lehet gyártani, ha megvan hozzá az összes alkatrész”.

Nyilatkozata arra utalhat, hogy nehezen halad a megvalósulás felé a legújabb terv, miszerint egy akkumulátorgyártó üzem is lesz majd a 300 hektáros területen, amelyen tavaly nyáron kezdődött a Gigafactory 4 nevű gyár építése.

Eredetileg présüzemet, karosszériaüzemet és fényezőüzemet terveztek az összeszerelő csarnokok mellé. A frissített tervek szerint az új üzemrészben nem csupán akkumulátorcellákat gyártanak majd, a részlegen fejlesztési központ is lesz, ahol sok más mellett kikísérletezik az úgynevezett száraz elektródás akkumulátor tömeggyártási eljárását.

A 2019 novemberében bejelentett, négymilliárd dolláros (1160 milliárd forint) beruházás így nagyban átalakult, és a változtatásokhoz a hatóságok hozzájárulását is meg kell szerezni. Az akkumulátorüzemhez szükséges engedélyek kiváltása legalább három hónappal meghosszabbíthatja az engedélyeztetési eljárást, és az is előfordulhat, hogy ismét el kell indítani a lakossági egyeztetést, amelyet tüntetések és bírósági eljárások kísértek.

Az első európai Tesla-gyárban a Model Y új változata készül majd, a tervek szerint évente 500 ezer darab, vagyis nagyjából percenként egy.