Négy év alatt másfél milliárd eurót (több mint félbillió forintot) készül hajtásláncainak villamosítására fordítani a Lamborghini, méghozzá úgy, hogy egy másodpercre se veszélyeztesse a márka létezését és identitását meghatározó menetdinamikát.

A Bika csillagkép legfényesebb csillagáról, a Cor Tauri (más néven Alfa Tauri vagy Aldebaran) óriáscsillagról nevezte el középtávú üzleti tervét a Lamborghini. Ennek végrehajtását három fázisban képzelik el.

Jönnek a hibrid és elektromos Lamborghinik 1

Első körben, 2022-ig bezárólag nem nyúlnak a benzinmotoros palettához, sőt, két új V12-es modellt vezetnek be. Az utána következő két év során elindul a márka hibrid átállása. 2023-ban bevezetik első hibrid típusukat (mármint várhatóan önhordó vagy plug-in hibrid típusukat, hiszen a Sián is hibrid, igaz, 48 voltos mild hibrid), és 2024 végére a teljes palettát felszerelik hibrid alternatívával. Az akkumulátorokból adódó plusz tömeget szénszálas szerkezeti elemek és egyéb könnyítések bevezetésével ellensúlyozzák.

Jönnek a hibrid és elektromos Lamborghinik 9

A Lamborghini Sián 48V-os mild hibrid V12-es motorja

A második fázis végén, 2025-re feleannyi lesz a flotta CO2-kibocsátása, mint most – ez elkerülhetetlen, ha az autógyártó jövedelmezően kíván működni a jövőben.

Aztán a 2025 és 2030 közötti időszakban jön az igazi nagy durranás: a márka első tisztán elektromos modellje. Ebben nyilván száz százalékig a Lamborghini felettes márkájára, az Audira támaszkodnak majd. Vadonatúj típusról beszél a cég, méghozzá egy szabadidő-kupéról, legalábbis ha a bejelentést kísérő grafikának hinni lehet.

Jönnek a hibrid és elektromos Lamborghinik 10