2021. és 2025. között az AUDI AG közel 35 milliárd eurót (12,3 ezer milliárd forint) tervez a kutatás és fejlesztés területére, illetve tárgyieszköz-beruházásra fordítani. Közel 17 milliárdot (6000 milliárd forint) szán a prémiumgyártó járműprojektjeire és innovatív járműtechnológiákra, hogy ezzel is új energiával töltse fel a márka „A haladás technikája” jelmondatát.

A fejlesztési költségek teljes összegét a konszernen belüli átfogó együttműködések biztosítják. Például az elektromos platformok fejlesztése és alkalmazása a márkákon átívelve valósul meg. Ebben az esetben az Audi a Porsche márkával közösen fejleszti a prémium elektromos platformot (premium platform electric – PPE), ezzel párhuzamosan viszont az Audi használja a konszern moduláris elektromos platformját (MEB). A befektetési terv alapján az előzetes kiadások a 2021. és 2025. közötti években leginkább az elektromobilitási terv (Roadmap E) tökéletes megvalósítására fókuszálnak, amely a tisztán, illetve részben elektromos járművek modelloffenzíváját tartalmazza.

Kizárólag az elektrifikáció területére közel 15 milliárd eurót szán a vállalat a tervek szerint, amely a teljes előzetes költségek több, mint 40 százaléka. Közel 10 milliárdot különít el a márka kifejezetten az elektromobilitás területére és 5 milliárd eurót szán a hibridizáció témájára.

Villanyautó-dömping az Audinál (X) 1

Herbert Diess szerint az Audi felügyelőbizottságának és igazgatótanácsának célja, hogy a márka élen járjon az elektromos hajtás és a teljesen hálózatba kapcsolt közlekedés technológiáját illetően. Hozzátette, hogy ehhez az Audinak minden szükséges erőforrása rendelkezésére áll.

Az Audi elkötelezett a Párizsi Klímaegyezmény célkitűzései iránt, és járműpalettája 2050-ig elérendő szén-dioxid-semlegességén dolgozik. Ennek megvalósítása érdekében a négykarikás márka nemcsak nagyszabású, 2025-ig mintegy húsz tisztán elektromos hajtásrendszerű modellre kiterjedő termékoffenzívát folytat, hanem az elektromos autót egy mind szélesebb mobilitási kínálat részévé, illetve a hosszú távon fenntartható energiaátmenet alapelemévé is kívánja fejleszteni. Az elektromos autók az Audi tervei szerint ekkorra már az értékesítések mintegy negyven százalékát teszik majd ki.

Villanyautó-dömping az Audinál (X) 2

A vállalat célkitűzése, hogy fokozatosan modelljei teljes életciklusa szén-dioxid-semlegessé váljon, a nyersanyagaik előállításától a gyártásukon és használatukon át egészen az újrahasznosításukig és a megújuló energiaforrásokra való átállásig. A tervek szerint 2025-re a járműpaletta üvegházhatású-gáz-lábnyoma 30 százalékkal alakul majd a 2015-ös szint alatt, legkésőbb 2050-re pedig már az Audi világszerte minden termelési helyszíne szén-dioxid-semleges mérleg mentén működik majd – közösen munkálkodva a hosszú távon fenntartható mobilitás legszebb formáján.