2021. április végén elkészült, egyről a kettőre ugrott a gyártósor képzeletbeli számlája a Lexusnál: tizenhat évvel az első hibrid modell után elkészült a kétmilliomodik.
Az ebben a bő másfél évtizedben eladott hibrid Lexusok a takarékos hajtásláncnak köszönhetően mintegy 19 millió tonnával (!) kevesebb CO2-vel terhelték a környezetet, mint hasonló teljesítményű, de csak klasszikus belső égésű motorral szerelt járművek. Úgy is fogalmazhatunk, hogy a kétmillió Lexus hibrid az elmúlt 16 év során 8,1 milliárd literrel kevesebb benzint égetett el, mintha minden típusát belső égésű motorral szerelték volna fel.
Az idén 32 éves márka a mai napig kb. 11,5 millió autót gyártott, ennek több mint a 17 százaléka a hibrid. Az elmúlt több mint három évtizedre vetítve tehát minden hatodik Lexust benzin-elektromos hajtáslánc mozgatott – úgy, hogy az első 16 évben nem is létezett még hibrid Lexus!
A kétmillió eladott Lexus hibridnek nem egészen a felét teszik ki a szabadidőjárművek: az UX, az NX és az RX (összesen 940 ezer db), a többit a márka szedán- és kupékínálata adta.
A márka még az idei évben bevezeti első plug-in hibrid modelljét, jövőre egy vadonatúj, tisztán elektromos modellel jelentkezik, 2025-re pedig nem kevesebb mint húsz új vagy átdolgozott modellel gazdagítja részben vagy teljesen elektromos típusainak portfólióját. Az évtized közepétől egyetlen olyan modellt sem kínál a márka, amely ne volna elérhető öntöltő hibrid, plug-in hibrid vagy tisztán elektromos hajtáslánccal.
Ekkorra a villamosított modellek márkán belüli részaránya a jelenlegi 33 százalékról 50 százalék fölé emelkedik majd, 2050-re pedig megvalósul a végső cél: a Lexus termékeinek teljes életciklusára vetítve (azaz a nyersanyagok beszerzésétől kezdve az alkatrészek és a járművek legyártásán és a kapcsolódó logisztikai feladatokon át a használatig és a hulladékkezelésig bezárólag) eléri a teljes szénsemlegességet.