Aktív légáramlat-szabályozó rendszer, avagy AAMS: így nevezte azt a kifinomult légterelő-kombinációt a McLaren, amely a 2019 őszén leleplezett Elva roadster szélvédőjét helyettesítette. Igen, nem tévedés: az Elva szélvédő nélkül került forgalomba. A másfél millió angol font (kb. 600 millió Ft) vételárban benne van a 815 lóerős, 4,0 literes turbómotor, a 2,8 másodperces gyorsulás 0-100 km/órára és a lehetőség, hogy arany és platina díszítőelemekkel tegyük még vonzóbbá az autónkat, de nincs benne a szélvédő.

Így tesznek unalmassá egy 600 milliós autót 1

Így viszont egy csomó piacon, így elsősorban az Egyesült Államokban, nem kaphatott típusbizonyítványt az Elva, ezért a McLaren kidolgozta és gyártásba vette az autó szélvédővel szerelt változatát. Az aerodinamikai extra mindössze 20 kilóval növeli a modell minimális, 1275 kilós menetkész tömegét, és ebben már benne vannak az esőérzékelős ablaktörlők, az ablakmosó fúvókák, a napellenzők, a szélvédőfűtés és a szélvédőkeret szénszálas borítása is.

Így tesznek unalmassá egy 600 milliós autót 17

Az autó áráról nincs hír, de mivel nem egészen feleannyit gyártanak belőle (399 helyett 149 db), annak ellenére is magasabb lehet az ára, hogy a szélvédővel tulajdonképpen legizgalmasabb jellemzőjétől fosztották meg az autót. A szélvédő egyébként nem leszerelhető.

Az alábbi videón is megnézheted a McLaren Elva puhányoknak készült változatát.

a videó a hirdetés után indul