Aktív légáramlat-szabályozó rendszer, avagy AAMS: így nevezte azt a kifinomult légterelő-kombinációt a McLaren, amely a 2019 őszén leleplezett Elva roadster szélvédőjét helyettesítette. Igen, nem tévedés: az Elva szélvédő nélkül került forgalomba. A másfél millió angol font (kb. 600 millió Ft) vételárban benne van a 815 lóerős, 4,0 literes turbómotor, a 2,8 másodperces gyorsulás 0-100 km/órára és a lehetőség, hogy arany és platina díszítőelemekkel tegyük még vonzóbbá az autónkat, de nincs benne a szélvédő.
Így viszont egy csomó piacon, így elsősorban az Egyesült Államokban, nem kaphatott típusbizonyítványt az Elva, ezért a McLaren kidolgozta és gyártásba vette az autó szélvédővel szerelt változatát. Az aerodinamikai extra mindössze 20 kilóval növeli a modell minimális, 1275 kilós menetkész tömegét, és ebben már benne vannak az esőérzékelős ablaktörlők, az ablakmosó fúvókák, a napellenzők, a szélvédőfűtés és a szélvédőkeret szénszálas borítása is.
Az autó áráról nincs hír, de mivel nem egészen feleannyit gyártanak belőle (399 helyett 149 db), annak ellenére is magasabb lehet az ára, hogy a szélvédővel tulajdonképpen legizgalmasabb jellemzőjétől fosztották meg az autót. A szélvédő egyébként nem leszerelhető.
Az alábbi videón is megnézheted a McLaren Elva puhányoknak készült változatát.