Városban a menetidő 80 százalékában képes tisztán elektromos üzemben közlekedni, és ezzel akár 40 százalékkal csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást a Renault Arkana frissen bemutatott öntöltő hibrid hajtáslánca – ami annyira mégsem friss, hiszen az előzetes adatok már a márciusi premier alkalmával rendelkezésre álltak.
A 230 V-os, 1,2 kWh kapacitású akkumulátor egy huzamban 3000 métert viszi el az autót – értelemszerűen nem erre találták ki a technológiát, de mégis van olyan helyzet, ahol jól jöhet pár száz méternyi zaj- és emissziómentes haladás. A hibrid komponens 4,8 liter/100 km-re szorítja le a modell átlagfogyasztását, a CO2-kibocsátás 108 g/km.
A tavasszal bemutatott új Arkana másik motorújdonsága az 1,3 literes benzinmotor mikrohibrid variánsa. A 160 lóerős egység 12 V-os villanymotorja elinduláskor és gyorsításkor segít be a motornak, illetve gondoskodik az indításról, valamint a fékenergia visszanyeréséről. A rendszer 8%-os fogyasztáscsökkenést (5,7 l/100 km) ígér, 130 g/km CO2-kibocsátás mellett.