Nem olyan egyszerű dolog egy villámtöltő állomás telepítése: magasfeszültségű áram és nagyteljesítményű átalakítók szükségesek ahhoz, hogy a helyszínen előállíthassák a töltéshez szükséges teljesítményt. Az Audi új ötlete mindezt feleslegessé teszi: nem kell hozzá más, mint egy hétköznapi 400 V-os áramforrás, és némi – na jó: sok – használt lítiumion-akkumulátor.
Az elképzelés szerint ezekből az akkumulátorokból egy hatalmas háttértárolót építenének, amelyben jelentős mennyiségű elektromos energiát halmoznának fel, akár egy víztározóban: az előzetes tervekben 2,45 mWh-t említenek. Ebből a hatalmas akkumulátortelepből gyorsan és megbízhatóan lehetne tölteni a villanyautókat – az Audi egységenként hat töltőponttal, egyenként 300 kW-os töltési teljesítménnyel számol. A háttértár újratöltésére elég volna egy 11 kW-os normál töltő: nem baj, hogy sokáig tart, mert a rendszer megfelelő tartalékokkal bír, ráadásul nappal napelemekkel is rá lehetne segíteni a berendezésre.
Az egység előre összeszerelve szállítható a telepítés helyére, ahol gyorsan és egyszerűen üzembe helyezhető, jóval kisebb infrastrukturális követelmények mellett. A moduláris töltőcsomag természetesen méretezhető, szükség esetén több is szerelhető egymás mellé.
Az Audi a maga részéről az előjegyzés híve, tehát az autósok bejelentkeznek egy adott időpontra, és akkor garantált szabad port fogadja őket, de technológiailag ez nem szükséges, legfeljebb kényelmesebbé teszi a folyamatot.
Azt sajnos nem árulták el, hogy egy modulban hány használt villanyautóból kinyert lítiumion akkumulátorcellát tudnak hasznosítani, sem azt, hogy hány további töltési ciklust bírnak majd ezek az akkumulátorok – a villanyautók elektromos hajtásláncára vonatkozó garancia rendszerint nem a meghibásodást, hanem a kapacitásvesztést fedezi, azaz amennyiben az autó fedélzeti akkuja lassan és kevés töltést tud már csak felvenni, alkalmatlanná válik a közlekedésben való használatra –, egy stacionárius rendszerben azonban elvileg még nagyon hosszan szolgálhat.